Discussie: Muticultuur is dood
Los bericht bekijken
Oud 4 maart 2013, 14:42   #122
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Waarom kun je niet echt van een mix spreken? De islam op zich is een aftreksel van het christendom en het jodendom in zekere zin. De islam heeft zich wijd verspreid en op vele plaatsen andere vormen aangenomen. Op bepaalde plaatsen worden ook plaatselijke tradities nog steeds 'in ere gehouden'.
Jah, als je het op die manier bekijkt is de Islam sowieso een mix met die 3 godsdiensten. De Alawieten komen inderdaad het dichts in de buurt, maar die zijn dan ook grotendeels seculier, verwesterd en worden vervolgd en bevochten door de grote islam strekkingen. In Syrië hebben ze kunnen stand houden door dictatortje te spelen (tot nu) en in andere Moslim landen worden ze al eeuwenlang vervolgd omdat ze niet gezien worden als echte moslims, ik zie niet in waar de 'vreedzame' mix is.

Moslims kunnen inherent niet mixen omdat ze niet trouwen met niet-moslims, je kunt je geloof niet verzaken en de kinderen moeten moslims worden. Het is technisch niet mogelijk voor die eikels om te mixen zolang ze moslim zijn, deze die hun geloof opgeven kunnen het wel maar dat zijn dan geen moslims meer. Obama is zo ene.

Ik ben ongelovig, m'n vrouw licht katholiek maar niet kerkgaand, en m'n kinderen krijgen geen enkele keuze opgedrongen al gaan ze meestal naar katholieke scholen omdat die hier beter zijn. Dat is mixen in mijn ogen.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden