Los bericht bekijken
Oud 16 december 2013, 08:52   #51
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.199
Standaard

Esperanza

Citaat:
]Ik loop niet hoog op met Netanyahu maar (om het eufemistisch uit te drukken) ik loop evenmin hoog op met Hamas (en bij uitbreiding de Hezbollah - die nauw samenwerkt met Hamas). Integendeel zelfs.
Ik loop ook niet hoog op met hamas, maar het is wel een organisatie die strijdt tegen de onderdrukking van het Palestijnse volk door illegale bezetters, als dusdanig verdienen ze respect.

Citaat:
Steun aan Fatah en/of de Palestijnse Autoriteit? Tot op zekere hoogte, op voorwaarde dat ze Hamas en Co de nek omwringen (nou ja, het is nu al vechten tegen elkaar, dus zoveel verandert er ook niet...)
Waarom zouden ze Hamas de nek moeten omwringen? De meerderheid van de Palestijnen stemden op hen tijdens de laatste verkiezingen.

Citaat:
Tevens hou ik nog steeds de (weliswaar niet bevestigde) geruchten alsdat Abbas verantwoordelijk was voor de financiëring van de aanslagen in München in 1972 in mijn achterhoofd.
Misschien. Israel heeft ook terroristische aanslagen gepleegd en Palestijnse leiders vermoord. Het maakte deel uit van het verzet tegen een staat die de Palestijnen als volk al decennia onderdrukt. Alle huidige israelische leiders waren betrokken bij gewelddadige operaties tegen palestijnen of Arabische buurlanden.
De illegale bezetting en andere onderdrukkende maatregelen maakt gewelddadig verzet tegen Israel legitiem. Even letitiem als bvb. het verzet in België tegen de Duitse bezetting.



Citaat:
Idem dito wat betreft die zogenaamde "vredesvloten" die zogezegd geheel onbaatzuchtig goederen per schip naar Palestina willen brengen. Schepen vol jeugdige "links-progressieve dreadlock en neusgepiercde idealisten" maar die helaas niet verder denken dan hun neus lang is.

Het boze Israël tegenover het zwakke Palestina. Veel meer komt er niet uit.

Tot wanneer je eventjes gaat kijken wie er precies achter die iniatieven staan...
Wie er ook achter zit, er is niets mis met het onder de aandacht brengen van het illegale en onmenselijke embargo dat Israel al jaren oplegt aan de Gaza-strook. Ik ben zeker geen Erdogan fan, maar z'n politiek ten opzichte van Israel is correct. Het is niet juist een alliantie aan te gaan met een land dat een heel volk onderdrukt en allerlei VN-resoluties negeert. Op dat vlak zegt Erdogan gewoon wat de meerderheid van de Turken al jaren denkt.


Citaat:
Maar goed, met mijn vorige post wilde ik gewoon even benadrukken dat het niet zo "natuurlijk" (of evident) is om zo maar effe onvoorwaardelijk "Palestina" te steunen, zoals forummer RedIsNotDead blijkbaar suggereert.

onvoorwaardelijk hoeft niet, maar als linkse kun je natuurlijk onmogelijk het racistische beleid van Israel goedkeuren. Ook niet als linkse Jood.
Israel is een staat die een heel volk als Untermenschen behandelt. In de praktijk staat het ultra-nationalistische zionisme niet ver af van fascisme.
http://www.youtube.com/watch?v=eDUC4hjtHPw


Citaat:
Nou ja, als dit daadwerkelijk zo is, zegt dit méér over dat Joodse establishment (wie dat ook moge zijn) dan over Obama.
Mensen als Daniel Pipes of de leidinggevenden binnen AIPAC.

Zegt inderdaad meer over hen dan over Obama. Ik geloof oprecht dat Obama vrede wil in het midden-oosten, maar z'n handen zijn gebonden, de zionistische lobby, ook binnen z'n eigen partij, is ongelofelijk sterk. Daarom kan hij geen sancties nemen tegen de uiterst-rechtse regering Netanyahu die alle initiatieven om tot vrede te komen de grond in boort.
tomm is offline   Met citaat antwoorden