Los bericht bekijken
Oud 28 januari 2019, 06:24   #41
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
De vuistregel van banken was altijd dat je maar 1 derde van je maandelijks inkomen aan de hypotheek mag geven. Maar uitgaande van die vuistregel kunnen jongeren tegenwoordig niks kopen. Zeker singles niet. En alle mensen die een relatie hebben en een huis kopen, gokken er eigenlijk op dat hun relatie gedurende de hele afbetalingsperiode goed blijft lopen. Want indien niet, moet het huis verkocht worden.

Laat ons er vanuit gaan dat de doorsnee loontrekkende Vlaming tussen de 1500 en de 1700 euro verdient. Dat wil dat zeggen dat hij hooguit 600 euro per maand aan de hypotheek kan geven.

Wat kan je kopen met 600 euro per maand? De huur van een doorsnee appartement betalen wordt al moeilijk. De huidige samenleving verplicht jonge mensen om een relatie te hebben. Het alternatief is bij je ouders blijven wonen of levenslang huren.

Ik verdien goed mijn brood maar ben ontmoedigd door de enorme vraagprijzen van zeer bescheiden woningen tegenwoordig. Ben eigenlijk geneigd om te blijven huren (en toch aannemelijk te sparen) dan iets te kopen voor een zeer overdreven prijs.

Hoe doen jullie het allemaal?

Huren, kopen.. zelf iets bouwen of eerder mikken op een bestaande woning?
Bouwen lijkt me anno 2019 echt geweldig overpriced
Denk je dat de vorige generaties op hun eentje, zonder hulp van thuis, een huis konden kopen/bouwen als ze 25 waren? Een lief zoeken en met twee gaan werken en sparen verdorie.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden