Discussie: Vlaktaks?
Los bericht bekijken
Oud 25 mei 2009, 14:18   #41
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart Staes Bekijk bericht
Dit is absolute onzin. Groene en progressieve politici kunnen niet voor de vlaktaks zijn eenvoudigweg omdat die de best verdienenden van een samenleving bevoordeelt. Het zijn dit soort van asociale economische en fiscale ideeën die miljoenen Amerikanen richting armoede hebben geduwd onder Bush en vreemd genoeg zijn het zogenaamde protestpartijen als LDD die zeggen op te komen voor de gewone man of vrouw die ook voor de vlaktaks zijn. Rechtse protestpartijen hebben een grote aantrekkingskracht voor veel mensen waarbij ik me afvraag of die mensen wel beseffen dat die partijen voor een ultra-liberaal beleid zijn. Het is precies dit neo-liberale gedachtegoed dat ons in de ergste mondiale economische crisis sinds WO II heeft gestort. In mijn wereldbeeld moeten de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen. Solidariteit is geen vies woord.
De flat tax heeft geen barst te maken met de financiële crisis. De oorzaak daarvan ligt in junk bonds en een gebrek aan risk management. De crisis wordt enkel op grote schaal verergert door overheden die miljarden schenken aan failliete banken.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden