Los bericht bekijken
Oud 30 juni 2019, 17:04   #7
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
In feite naast de kwestie in deze draad. Maar ik volg dat wel enigszins en ik vind wat gezegd wordt van die Russische inmenging vrij onschuldig tegenover wat de VS zelf allemaal aanrichten in de wereld qua 'meddling' in het democratisch proces van andere landen.

Ik wil niet dat Europa meegetrokken wordt in deze koude oorlog 2.0 maar de continue stroom van gemanipuleerde nieuwsberichten met de bedoeling Rusland tot vijand te maken dien me beseffen dat dit ijdele hoop is momenteel. In die context lijkt het me van belang dat de mensen tenminste beseffen dat onze media een politieke agenda hebben en welke die is.

Ik besef ook wel dat het voor sommigen moeilijk is verder te geraken dan het verhaal ons gebracht door media als de VRT en aanverwanten. Het is tegelijk een soort van zegen en een vloek te beseffen hoe het systeem echt functioneert en dat onze media niet neutraal zijn en zelfs oneerlijk zijn. Het is zoveel gemakkelijker simpelweg je te laten leiden door de media en een braaf burger te worden die denkt wat hij verondersteld wordt te denken. Helaas is dat voor mij niet weggelegd. Dan wordt je een soort van paria die kan kiezen te zwijgen en te treuren ofwel te spreken en weggehoond te worden door de gelovige massa die je in feite wil vooruit helpen door hen de ogen te openen voor het bedrog waarvan ze slachtoffer zijn.

De insinuatie die u maakt in uw bericht is van die orde. U weet dat uw bericht naast de kwestie is mijns inziens.
Hebt u Russische roots of familie?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden