Los bericht bekijken
Oud 17 november 2015, 21:12   #52
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Brussel is een bodemloze put zoals Wallonië en Griekenland en daar is niets vlaams aan. Dat moet je niet als hoofdstad willen.
Dat is een laakbare vorm van kortzichtig en plat materialisme dat elke idealistische "volksnationalist" hoort te schuwen als de pest.
Bovendien is niets zo cyclisch als ekonomische gegevens. Binnen 100 jaar is Brussel misschien een topregio en Antwerpen een bodemloze put. Ik bedoel maar: Als we vanaf nu alle regio's moeten afstoten die "een bodemloze put "vormen dan houden we binnen enkele eeuwen enkel misschien nog Wijtschate en Kuttekoven over.....

Brussel vormt gewoonweg een grote uitdaging waar de Nederlandstaligheid veel terrein kan heroveren.
Helaas, de tijd der taalminnaars is lang voorbij en het Vlaamsnationalisme is ontaard in een biefstukkennationalisme, waarvan gij een "prachtige" exponent zijt.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 november 2015 om 21:21.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden