Los bericht bekijken
Oud 27 september 2017, 11:06   #33
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Er is een verschil tussen een medische en een niet-medische abortus.

Ten eerste zijn dit soort abortus verhalen de kleine minderheid. De grote meerderheid van de abortussen zijn door onvoorzichtigheid. Als een abortus minder kost dan contraceptie, wat ook een feit is, zullen vrouwen dat ook makkelijker toepassen.

Nu: abortus na verkrachting is dus een kleine minderheid. Ten eerste moet je juist vruchtbaar zijn op het moment dat je verkracht wordt, ten tweede worden de meeste vrouwen verkracht door een man die ze kennen, niet zelden de eigen partner. En de vraag is of die kinderen dan wel ongewenst zijn.

De verhalen van meisjes die in het donker door een wildvreemde van hun fiets gesleurd worden, zijn spectaculairder dan een vrouw die door haar eigen partner misbruikt wordt.

Dus wil ik betalen voor dat meisje? Hangt van de situatie af. Is het voor de geestelijke toestand van dat meisje het beste, dan is het een medische kwestie en heb ik er geen probleem mee.

Wil datzelfde meisje met haar vriendje spelen zonder bescherming, dan ben ik tegen, want dan had ze beter moeten weten en mag ze van mij volle pot betalen zonder mijn bijdrage.
Alle abortussen zijn een medische handeling hoor, en geen enkele vrouw denkt" nou,kost minder dan de pil dis laat maar komen die abortus"!
Ik vind dat iedere vrouw die om welke reden dan ook beslist om geen kind te krijgen recht heeft op een veilige abortus die terug betaald wordt.
alice is offline   Met citaat antwoorden