Los bericht bekijken
Oud 13 december 2017, 09:49   #5
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Allemaal wel, maar wat betekende dat voor Jezus?
Volgens mij was Jezus de duivel Lucifer, die Eva heeft verleid tot het eten van de appel.
Dit overeenkomstig Prometheus die het vuur bracht aan de mensen en aan de rotsen werd geklonken, zoals Jezus aan het kruis.
En ook omdat Mozes de koperen slang aan het kruis monteerde en daarmee al reeds de kruisiging van Jezus werd voorzien, dus dat Jezus zelf de zondige slang is.
Citaat:
Wat zegt de Wet over een jongen die uit een dergelijke zonde wordt geboren?
Dat zou ik niet weten, maar het feit dat de joden niks over Jezus willen weten, dat zegt mij al genoeg, al is het dan niet om de zondige bevruchting, maar dat Jezus Gods Zoon zou zijn.
Citaat:
En nog belangrijker, wat vindt jij daarvan?
Ik moet daar nog verder over na denken, maar mijn idee is dat Jezus in de eerste plaats omwille van zijn eigen zonden aan het kruis is gestorven en ook meteen om de zonden van zijn vader.
Kortom: de hele idee dat God en de Zoon allebei goed en heilig geweest zouden zijn, dat idee moet verlaten worden.
Citaat:
Vervolgens zeg je niets over het gegeven dat Maria instemde met de bevruchting door de HG, zonder dit probleem met Gabriël te bespreken en Jozef te raadplegen en dat Jozef later moeite deed om de zaak toe te dekken.
Volgens Mattheus 1:18 had Maria niks in te stemmen, en werd het haar als een voldongen feit medegedeeld, dus zonder dat ze het zelfs gemerkt had, wat wel zo merkwaardig is.
Maar bij Lucas 1:35 staat wel dat het nog gebeuren moet, en heeft Maria zich niet verzet, noch wordt vermeld hoe het dan gebeurde.
Citaat:
De katholieken prijzen Maria trouwens voor haar spontane medewerking. Aan haar wordt daarvoor een actief aandeel in de verlossing van de zondaars toegekend en ze mocht Koningin van de Hemel worden en naast Jesus op de troon zitten om te oordelen en Hemel en aarde te regeren. Jezus is als het ware met zijn moeder getrouwd. Ook dat is niet pluis natuurlijk.
Neen, dat is zeker niet pluis.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden