Los bericht bekijken
Oud 5 augustus 2009, 17:23   #1105
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.247
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Omar Torrijos Bekijk bericht
De enige reden waarom ik hierover post is eigenlijk omdat ik andere mensen dezelfde teleurstellende reis in het paranormale wil besparen.. Uren docu's en boeken heb ik versleten.. Enternainend en spannend.. Maar het is absoluut noodzakelijk om steeds eerlijk met zichzelf te blijven... Er zijn momenten in het leven die je raken, periodes van filosofische zelfreflectie, het zoeken naar zingeving enz.. Het UFO verhaal spreekt tot onze verbeelding omdat het ons een vluchtweg biedt om alle voorgaande paradigma's van ons af te schudden..
Andere mensen ?

Vertel dat die inboorlingen maar of die analfabeten die voor het eerst zo´n ding gezien hebben, en enkel willen overleven; vertel het die landbouwers en cowboys maar die het geen bal interesseert hoe andere mensen over hun denken, die vertellen toch gewoon maar wat ze van dichtbij gezien hebben, ook al kunnen ze hun ogen niet geloven.

Laat die mensen toch vertellen wat ze gezien hebben, de normaalste zaak van de mensenwereld. En nadien willen ze het liefst gerust gelaten worden.

Citaat:
filosofische zelfreflectie, het zoeken naar zingeving enz.. Het UFO verhaal spreekt tot onze verbeelding
Onze mss wel, maar vele onvrijwillige UFO-getuigen interesseert die fiilooso... zelfreflec jawadde doe maar gewoon hé ...

En zijt er maar zeker van dat bij die 13500 mensen waarvan sprake is in het Be-dossier er vele bij waren die "filosofische zelfreflectie, het zoeken naar zingeving" helemaal niet kennen, zwijg stil er ooit aan gedacht te hebben.

- - - - - - - - - -

Even een licht aangepaste tekst citeren om af te sluiten:
Citaat:
‘Negatieve’ UFO-onderzoekers:

Hun doel is (maar vraag me niet waarom) te bewijzen dat UFO’s alleen, maar dan ook alleen maar verkeerd geïnterpreteerde aardse voertuigen of natuurverschijnselen zijn. Daarbij laten zij gemakshalve de feiten weg die hun hypothese dwars zitten. Zij zijn dus het tegenovergestelde van de ‘positieve’ UFO-onderzoekers die willen aantonen dat er wel degelijk zeer onbekende objecten in het aardse luchtruim rondvliegen en op zoek zijn naar de enkele waarnemingen en voorvallen die echt onverklaarbaar lijken en dat na gedegen onderzoek ook blijken te zijn. De oprechte positieve UFO-onderzoeker zal nooit beweren voor 100% zeker te zijn dat het om buitenaardse voertuigen gaat, maar veel feiten duiden daar wel op.

Een tweede doel van de negatieve onderzoekers is om, zodra de positieve onderzoekers hun bevindingen openbaar maken, het onderzoek, de bevindingen alsook de onderzoeker in een kwaad daglicht te stellen of zelfs belachelijk te maken. Maar vraag mij weerom niet wat hun drijfveer daartoe is.

Trachten zij opzettelijk controversiële standpunten naar voren te brengen om zoveel mogelijk verwarring te zaaien? Of trachten zij zichzelf een imago te geven van kritisch-objectief Ufoloog, om aldus regelmatig in de belangstelling te komen. In feite zijn hun stellingen kritisch-negatief, op de rand van het oneerlijke.

Laatst gewijzigd door Micele : 5 augustus 2009 om 17:28.
Micele is offline   Met citaat antwoorden