Los bericht bekijken
Oud 3 juni 2017, 00:03   #798
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat is je standpunt: heeft Nierika bewust of onbewust forumleden doodgewenst?
Nierika heeft volgens mij gezegd dat naar zijn mening iemand die het geweld van IS trivialiseert door Nietzsche omwille van een totaal niet onterechte vraag aan dat schorem gelijk te stellen, een behandeling van datzelfde schorem mag genieten.

Als jouw absoluut niet geveinsde verontwaardiging je uit je slaap houdt, stel ik voor dat je gewoon op het driehoekje drukt, ipv hier elvendertig keer te stellen dat het echt niet kan en of ik nou al dan niet iemand heb doodgewenst.

Ik neem er alvast geen woord van terug.

Iemand die zo'n danteske onzin durft te debiteren verdient volgens mij niet beter dan aan den lijve te ondervinden dat hetgeen IS uitvreet van een oneindig zwaarder kaliber is dan een vraag van Nietzsche die geen mens kwaad doet.

En ik vind het persoonlijk jammer dat dat niet kan.

Mag ik die mening niet ventileren?
Is dat strafbaar?
Als je het antwoord op deze prangende vragen wil weten, is er maar één oplossing.

Druk dan alsjeblieft, en stop met die aanstellerij.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline