Discussie: Het Tesla aandeel
Los bericht bekijken
Oud 2 november 2018, 18:14   #2377
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Anyway, bij andere merken gebeurt dit ook.

Hoeveel onder ons zijn al terug moeten gaan met een nieuwe wagen omdat er iets aan scheelde ?
Je wordt dan wel onmiddellijk verder geholpen en in het slechtste geval geven ze een evenwaardige vervangwagen mee. Achteraf nog een brief met excuses en meestal een commerciële geste (gratis onderhoud of korting op een set banden of zo). Maar Tesla kan dit niet omdat ze online verkopen en zelf gern echte service kunnen of willen aanbieden. Er zit geen structuur van dienst na verkoop achter. Daarom zijn dergelijke garantiegevallen en problemen iets dat je meer en meer zal lezen. En daarom kan je Tesla nog steeds niet als een echte speler zien.

Voorbeeld : mijn vrouw kocht destijds een Mercedes CLA. Na een maand scheelde er iets aan de rechter xenonlamp. Na een kleine controle bleek er wat vervangen te moeten worden. Wel ze kreeg een bijna nieuwe Mercedes E-klasse mee als vervangwagen. Drie dagen later was haar wagen hersteld en achteraf heeft ze van de importeur nog een schrijven gehad en 15% korting op een set winterbanden. Wat doet Tesla? Niets vrees ik. Verkocht en trekt uw plan is hun motto vrees ik dan.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden