Discussie: Natuurlijke rechten
Los bericht bekijken
Oud 30 maart 2004, 19:19   #23
@lpha
Parlementsvoorzitter
 
@lpha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 november 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 2.356
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Je bent dus tegen privé eigendom van land?
Yep, omdat het diefstal is en de moeder van alle uitbuiterij.
Het druist volledig in tegen het natuurrecht. Dat dit zo is kan eenvoudig verklaart worden door het geweld dat uitgeoefent moet worden om grond als eigendom te claimen. Hemel, aarde, water, zeeen, het heelal,... behoren toe aan alle levende wezens, mens én dier dus.

Als het tegendeel waar is, dan heb ik het recht 4 palen in de grond te slaan op een willekeurige plaats. Ik heb evenveel recht die grond als privé te beschouwen als iemand anders. Ik zal dat wel met inzet van mijn eigen leven moeten verdedigen. Punt is dat dit geweld tegenwoordig door de staat wordt uitgeoefend middels wetten gemaakt door en voor de bezittende klasse.

Citaat:
Los van het feit dat land minder en minder belangrijk wordt in onze economie zullen er veel mensen honger hebben als je je onteigeningen toepast.
1° Land of ruimer gezien, een vestigingsplaats is de eerste voorwaarde om zich in zijn levensonderhoud te kunnen voorzien en/of een economische activiteit te ontplooien. Door anderen hun recht op een vestigingsplaats te ontzeggen schend je op grove wijze hun natuurrecht.

2° Verklaar je nader waarom er meer honger zou zijn, ik zie niet in waarom, ik geloof in het tegendeel.
@lpha is offline