Los bericht bekijken
Oud 14 juni 2016, 21:54   #63
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik ben niet op de hoogte van de Nederlandse grondwet maar het verwondert me wel dat een Nederlandse rechter de grondwet naast zich kan neerleggen. Enfin ik weet niet veel over Hollanders, mensen die uit de muur "broodje kroket" eten daarvan kan men van alles verwachten.

Wat de Britten betreft zal ik hun beslissing respecteren. Men moet altijd de goede kant zien. Britten hebben van in het begin dwars gelegen dus is het op zich geen catastrofe dat ze er uit gaan. Het kan een opportuniteit zijn voor Europa. Mijn bedrijf heeft een goede export naar UK, ik lig er echt niet wakker van tenzij het pond keldert natuurlijk.
Een probleem voor Britse en Nederlandse ondernemingen vormt dat beide landen veel kleine en middelgrote innovatieve ondernemingen kennen die internationaal georiënteerd zijn.
Ze lopen echter snel tegen EU beperkingen aan. Toelating van een nieuw product is buitengewoon moeilijk, de EU moest eerst toestemming geven voor export.

Een ander punt is dat de Britten en de Nederlanders afhankelijk zijn van mondiale export. Het aandeel NL EU zakte de afgelopen 10 jaar zakte flink ten voordele van de mondiale handel.
De EU heft tevens importtarieven op tal van niet-EU-goederen en houdt producten van de EU-markt, aangejaagd door protectionistische Zuid-Europese landen, Frankrijk en Duitsland.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden