Los bericht bekijken
Oud 7 januari 2019, 13:23   #840
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.638
Standaard

Nu ga je nog afstrijden dat het doel van moslims/islam onderwerping is??
De bron vraag je? De BRON!!! islam betekent ONDERWERPING, zoveel weet jij er dus zelf van....

Citaat:
Betekent islam nu “vrede”, zoals de moslims ons willen wijsmaken?
Voor mij als Arabier, als ik een moslim hoor zeggen dat “islam” vrede betekent, moet ik eerst eens heel hard lachen, maar anderzijds is het wel droevig voor mij, omdat nog steeds veel mensen dit geloven.
De waarheid is, dat de islam überhaupt niets te maken heeft met het woord vrede.
Dus wat betekent het woord “islam” dan?

In Semitische talen zijn veel woorden ontstaan door het inzetten van verschillende klinkers tussen de drie harde medeklinkers, bijvoorbeeld “iSLaM” en “SaLaM” zijn twee afleidingen van SLM.
Betekent dat nu dat ze ook qua betekenis op elkaar lijken?
Het woord “islam”, dat onderwerping betekent, met andere woorden ook “opgeven”, dat betekent als de vijand capituleert, dan dient hij zich te onderwerpen, doet hij dit niet, dan wordt hij gedood.
Dat is precies wat het woord islam betekent en het heeft echt helemaal niets met vrede te maken.

In werkelijkheid is het precies het tegenovergestelde van het woord “vrede”(salam). Dus laat u door moslims niets op de mouw spelden als ze aan u de betekenis van de islam proberen te verkopen als “vrede”.

Het woord islam, dat “onderwerping” betekent, is een bevel, dat men bij een vijand gebruikt, opdat deze de wapens neerlegt.
Dus kan het geen vrede betekenen.

ISLAM = onderwerping / SALAM = vrede
Wikipedia legt het ook nog eens uit....

@Daiwa: ik weet niet hoe jij erover denkt maar ik ga niet meer in op zinloos en kwaadaardig gewauwel en verdraaien dat kant noch wal raakt, dat is puur tijdverlies.
Hoe kan je nu weerwerk bieden aan onnozele praat dat zelfs de betekenis van hun eigen islam ontkent? Belachelijk gewoon.
Het is klaar met die halve zolen hier.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden