Los bericht bekijken
Oud 13 januari 2019, 10:28   #171
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Jezus heeft gezegd... zoekt van waar je komt ipv te zoeken waar je naartoe gaat...
Anders gezegd, zoek het begin... en dat begin is de leegte...
Het begin is niet de leegte, wat nog altijd een ruimtelijk bewustzijn is, maar het NIETS.
En dan de logica dat het NIETS IS.
Dat is de logische verklaring van het ZIJN uit het NIETS, en dat is al reeds gevonden door de Griekse filosoof Heracleitos en later verder ontwikkeld door Hegel tot een totaal logische systeem van Niets tot God.
Maar of Jezus dat bedoeld heeft is nog maar de vraag.
Waarschijnlijk heeft hij bedoeld dat je uit God komt, want die heeft de mens geschapen volgens de Bijbel dan.
Bij mij zijn dat de microwezentjes.
Citaat:
Ik ontken het bestaan van de wereld niet; ik ontken het bestaan van de wereldse zorgen en van het werelds bestaan niet...
Ik zeg enkel dat de uiteindelijke waarheid enkel in de leegte te vinden is...
Want van daaruit ontstaat alles en daar is al alles geweten.
Niet uit de leegte is alles ontstaan, maar uit de logica.
Haal je alles uit de leegte, dan was de leegte dus helemaal niet leeg, maar het tegendeel daarvan, namelijk alles wat je er uit tevoorschijn hebt gehaald.
De leegte is helemaal niets, en niets is niet.
Niets bestaat niet, het is een illusie.
Het is een leugen.
Alles wat je er uit tevoorschijn haalt, dat is de waarheid.
Citaat:

Die leegte is dan ook geen passieve leegte want vanuit die leegte, die leeg is, ontstaat alles...
Dat is niet de leegte, maar het Niets, zoals ik heb uitgelegd.
Maar dat is al reeds in alle eeuwigheid geschied, en kun je niet nog eens doen.
Je kunt er wel over nadenken, maar niet als je leeg bent, maar als je je volle verstand nog hebt.
Het is een wisselwerking tussen het Zijn en het Niets als de eenheid van beide.
Maar zo dat je je er tevens bewust van bent, dus als deel van de volle concrete werkelijkheid.
Als deel van God die de waarheid is en niet Niets, die juist de leugen is, de dood.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden