Los bericht bekijken
Oud 20 september 2018, 07:04   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard N-VA wil sans-papiers afschrikken met celstraffen

N-VA wil sans-papiers afschrikken met celstraffen

N-VA-fractieleider Peter De Roover wil dat sans-papiers die illegaal in ons land verblijven en geen asiel aanvragen, effectief vervolgd worden.

Citaat:
‘Illegalen krijgen het bevel om ons land te verlaten, maar wie zijn voeten eraan veegt, riskeert niks? De mensen begrijpen dit niet meer.’
Citaat:
Minister Geens en zijn CD&V lopen echter niet meteen warm voor het voorstel, aldus de krant.
Of het een goed plan is die groep van 'Paard van Troje' reizigers af te schrikken met celstraffen dat lijkt mij een twijfelachtige zaak maar het kan.

Het zal uit bepaalde hoeken wel aardig wat tegenstand krijgen ook, de politieke 'spelletjes' bedoel ik.

Een beter plan zou zijn, van op het moment dat ze verschijnen ze gelijk terug huiswaarts te sturen, Geh nach Hause! of was het Yankee go home?

Deportatie klinkt lelijk omdat men het meestal linkt aan de werk- en concentratiekampen uit een ver verleden.

De overlast van de inwijkelingen begint te dramatisch te worden en men moet er iets aan gaan doen of dat gaat helemaal fout aflopen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 20 september 2018 om 07:09.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden