Los bericht bekijken
Oud 7 december 2018, 22:23   #54
Waterglas
Partijlid
 
Waterglas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2016
Berichten: 288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ja ik hoor het, de good news show van Rusland met bondgenoot China die samen de handen in elkaar slaan tegen onze vijand USA. Hoera! Moet allemaal wel relatief bekeken worden. Die trein zijn amper een kleine 50 containers terwijl er op een modern containerschip 20.000 kunnen (er moeten dus al 400 treinen rijden) Bovendien is Yiwu op zijn minst een 3tal dagen voor een trage container trein verbinding vanuit Guangzhou, Shenzhen of Hong Kong die een haven naast de deur hebben.

Die 12 dagen "winst" is ook berekend op het meest gunstige vertrekpunt. Bovendien zal die treinkost wel op zijn minst vele malen hoger liggen dan een scheepsreis. Het werd me nog door geen enkele forwarder aangeboden, laat staan dat ik plaats op zo een trein zou krijgen. Komt nog eens bij dat je afhankelijk zijt van de goodwill van Kazakhstan en Rusland dat in geval van crisis die treinen niet geblokkeerd worden. Is eerder een prestige project van de oude Silk route.
Die treinroute zal commercieel inderdaad niet zoveel betekenen, is ook een heel stuk waar slechts één spoor ligt dacht ik. Ik had het vooral over Jilin en Heilongjiang provincies en de verbinding met Vladivostok, en over de lange termijn, de volgende decennia. Die 12 dagen winst bvb was via schip langs de Northern Sea Route, maar daarvoor moet het ijsvrij zijn of minstens met ijsbrekers bevaarbaar gehouden worden, zal waarschijnlijk nog meer dan 10 jaar duren voordat het commercieel echt aantrekkelijk wordt. Jilin en Heilongjiang liggen niet aan de zee, en voor die regio is Vladivostok beter gelegen dan Chinese havens: minder afstand over land, kortere scheepsroute naar Canada en de VS, en als het poolgebied verder opwarmt ook de beste scheepsroute naar Europa.

Laatst gewijzigd door Waterglas : 7 december 2018 om 22:24.
Waterglas is offline   Met citaat antwoorden