Discussie: Western Union
Los bericht bekijken
Oud 13 augustus 2012, 22:25   #14
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Hoeveel % van de leeflonen, werkloosheids- en invaliditeitsuitkeringen, ... zal via dit soort systemen worden overgebracht rechtstreeks naar het zuiden?
We willen het allicht niet weten.

Interessant aan WU is ook dat men het kan terugtrekken dacht ik toch?
Ging één van die oplichtingsonzin niet op die manier?
Je moet geld geven opdat iemand geld naar jou overschrijft, deze schrijft al een deel over om jou te overtuigen nog meer over te schrijven, en annuleert dit iets later waardoor jij niets meer hebt.

Als vastgoed eigenaar die iets te koop hebt staan is het ook ondenkbaar hoeveel % je contacteert om je op te lichten, zodat zij alles aan de haal kunnen gaan. Steevast wordt er gevraagd om af te spreken in Amsterdam. Ze willen je huis dus niet eens zien... Gelukkig maar, want de maffia verwelkom ik liever niet.

De laatste tijd krijg ik toch minstens eens per maand een mail van iemand die bij mij heel zijn fortuin wil parkeren en in ruil mij daarvoor percentjes wil geven.
Bv heel wat mensen van het vallende Syrische regime hebben me nog snel gecontacteerd, als laatste schuiloord.
Niet te geloven hoeveel tijd men overigens kan spenderen aan die mails.
Ooit heb ik er eens eentje uit zijn tent proberen te lokken (dat was dan eentje mbt dat vastgoed): deze antwoorden on-mid-de-lijk.
Hetzelfde overigens met moddellenbureaus. Je bent geselecteerd om deel te nemen aan de nieuwste advertentie van *sjieke merknaam*. Alles officieel, met contracten enzovoort die je moet ondertekenen.
Hotel, je reiskosten ter plekke, ... alles is geregeld, je krijgt de uren en je dagschema al door. Men vraagt je of je vrij bent ...
Dan komt de aap uit de mouw: je moet iemand meenemen om je te begeleiden en mag overschrijven op volgend rekeningnummer, aangezien de organisatie die hotel-, verblijfs-, en reiskosten natuurlijk niet kan betalen.
Niet te doen hoe tricky men is, en vreselijk als je bedenkt wat er gebeurt als daar zelfs maar één van honderd gecontacteerde meisjes op in gaat.
Bij mijn weten , eens je het geld hebt gestort / cash het afgegeven en dus je uittreksel hebt ontvangen , kan je het niet meer intrekken bij WU , het is dan enkel de begunstigde die het vanaf dat ogenblik onmiddelijk kan afhalen het land van de bestemming dat je hebt opgegeven . OOK CASH dus bij cash afgeven en cash ontvangen is er weinig sprake van terug intrekken of anuleren .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden