Los bericht bekijken
Oud 19 januari 2020, 02:10   #7227
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.140
Standaard

Vlad
Citaat:
NMBS splitsen in een Vlaams en Waals deel. (Brussel ligt in Vlaanderen dus ...)
Brussel is een onafhankelijk gewest en zal zich nooit of te nimmer bij Vlaanderen aansluiten.

Citaat:
(Op z'n minst) het onderhoud van de treinen privatiseren.
Dat kan, en wat is het voordeel?

Citaat:
De stellen die van de tewerkstellingsbeleidrenovatielijnen afbollen zijn er slechter aan toe dan voor ze gerenoveerd werden.
De NMBS renoveert dat klopt, maar ze zijn er niet slechter aan toe.

Citaat:
Die stellen zijn een gevaar voor de veiligheid. De een na de andere melding van rijdende treinen met openstaande deuren komt binnen wanneer ze gekoppeld zijn, de treindraden/printplaten zitten vol fouten, het is gokken of je ze best op HKV of MR zet of in geen van beide (als de binnenverlichting gaat zal het wel goed zijn). Ze staan meer in pan dan ze rijden.
Ik heb beschikking over de cijfers, incidenten zijn de laatste tijd uiterst schaars. De rijtuigen die wel dringend gerenoveerd mogen worden, of vervangen, zijn de I10/i6.


Citaat:
Met het onderhoud en verbruik erbij geteld zijn ze na renovatie vermoedelijk duurder dan wanneer men nieuwe stellen had aangekocht. Tijdens hittegolven kunnen ze niet rijden want dan vallen reizigers en treinbegeleiders in zwijm.
Ik was tijdens de hittegolf in juli in Nederland, op de trein, op weg naar een vergadering die werkgerelateerd is. Ik kan U verzekeren dat bijna niets nog reed, totale chaos, zoals in België ook trouwens. Ons materiaal is nu eenmaal niet voorzien op temperaturen boven de 40. Men kan daar iets aan doen, maar kost veel geld, en als je weet dat zulke temperaturen hoogstens enkele dagen per jaar voorkomen kun je je afvragen of dat een interessante investering is. Misschien beter zoals in de ergste winterdagen een noodplan opstellen, en een minimum dienstverlening voorzien.

Citaat:
Wat mensen met beperkingen betreft. Die willen gewoon zelfstandig de trein kunnen nemen zoals ze de tram of de metro in vele gevallen kunnen nemen.
Ik zie nooit mensen met een rolstoel op bussen, laat staan de metro (niet erg handig die roltrappen, als ze al werken)

Citaat:
Schandalig dat u dat verdedigd door een vergelijking met India te maken. Getuigt weer voor de miljoenste keer wat er nog progressief is aan de progressieven van vandaag. Niets.
Die vergelijking met Indië is gewoon om dingen in perspectief te plaatsen. Voor de mensen die zeggen dat "België een apenland is". Ik vergelijk met Nederland, het land dat ik professioneel het beste ken.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden