Los bericht bekijken
Oud 4 april 2004, 09:59   #24
Herman Desmedt ©HD
Minister-President
 
Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Locatie: Beersel (Halle-Vilvoorde dus)
Berichten: 5.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor
Nog argumenten nodig om de taktieken van de Groene angst-industrie te doorgronden?Want ik kan er wel een vijftigtal opnoemen.
Zomaar voor de vuist weg:
->Mensen hebben geen vleugels.Wie garandeert dat vliegtuigen geen designfouten hebben?
->Mensen hebben geen banden en geen inwendige verbrandingsmotor.Wie garandeert dat autos geen designfouten hebben?
Enzovoort.....
Er bestaat een autokeuring, vliegtuigen worden nog grondiger gecontroleerd. Ik ben ook vóór controle op nieuwe gewassen. Het voorzorgsprincipe is logisch, maar moet niet overdreven worden, want niks is 100% veilig. In aardappelen zitten bvb ook veel gifstoffen.
Alternatief: er wordt BT-maïs geintroduceerd zonder enig probleem en plots gaan alle imkers hun bijen dood. Enkele mooie rechtzaken later staat de mais er niet meer. Of dat een beter alternatief is ipv eerst controleren? Ik geloof van niet.
Voil�*, daar kan ik mij volledig in vinden, en ik zou het graag nog aanvullen :
1. We moeten de nodige scepsis behouden en zorgen dat we bestaande variëteiten in stand houden om al dan niet op terug te vallen.
2. De politici of toch diegenen die adviseren over al dan niet aanvaarden van bepaalde gewassen moeten de nodige kennis hebben van zaken en ook de nodige scepsis bewaren. (Ik heb niet de indruk dat dit het geval is)
3. Controle, naast de gewassen zelf, op de landbouw. Om te zorgen dat we niet te maken krijgen me ophoping van residu's van ongewenste middelen.

Ik wéét het, er is andere rommel dat in ons voedsel en onze lucht terrecht komt ! Maar dat is op zich geen argument om vrije baan te geven aan experimenten met het voedsel zelf.
Trouwens, men zou dringend iets moeten doen aan die andere rommel ook, en daar moet de technologie (misschien zelfs juist die GGO's) ons helpen.

Dus: Laat ze maar experimenteren, zolang dat in de labo's gebeurt heb ik daar niets op tegen.
Als er voldoende zekerheid is dat het nieuwe voedsel veilig is, de bijhorende landbouwtechnieken veilig zijn, men al dan niet nog op andere variëteiten kan terugvallen en de beleidsmensen die zich met die zaken moeten bezighouden competent zijn, dan lijkt me dat een redelijke garantie.
__________________
Er zijn altijd 3 kanten aan een medaille ... en soms is die waar je eindeloos in de zelfde richting kan gaan zelfs nog de interessantste. ©HD
Herman Desmedt ©HD is offline