Los bericht bekijken
Oud 25 oktober 2022, 19:25   #540
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Onze verkiezingen worden daarentegen steeds geloofwaardiger.

En zoals in Rusland ook het geval is, als ge dat ontkent, dan ben je een "election-denier."
2

Ik vind dat Vivaldi een staatsgreep was en waarschijnlijk word dat herhaald na volgende verkiezing.
In andere landen is het nu de mode en word beweerd dat er verkiezing fraude was als ze verliezen; hier zelfs dat niet!

ik vind ook dat Engeland met het oudste parement ter wereld geen democratie meer is.

Ook Turkije kan je nog moeilijk een democratie noemen, net als Rusland word daar onder repressie gekozen en de oppositie gevangen gezet of gedood.

Wat word het in de VS, in Brazilië enz. enz.

Feit is de partijen zijn springplank voor dictatuur geworden met strevers die naar almacht hunkeren zoals in China.
OOOhja er zijn uitzonderingen >>> Myanmar militaire dictatuur <<<

De enige democratie dat werk en waar de bevolking steeds weer via referendum kan en mag kiezen hoe ze willen leven en wat er moet gebeuren en wat niet >>>is Zwitserland!<<<

Al de rest in de politiek is corrupt het gans spectrum van extreem links tot extreem rechts, links rechte enz; zijn termen die de laatste 100 jaar aangemeten worden om elkaar te bekritiseren. Maar eens aan de macht gaat het hen alleen om de machte en om de macht behouden.
Terwijl de bevolking niets meer in de pap te brokkelen heeft en naar de pijpen moet dansen van de machtswellustige.

Over gans de geschiedenis waren er twee: Gandhi en Mandela die politiek bedreven om en voor de bevolking. Dit doorheen duizenden jaren >>2<< uitzonderingen

Albert Einstein zei twee zaken over het menselijke ras
"Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid; en ik ben niet zeker van het universum" oeps

>> " Waanzin is steeds hetzelfde doen en verschillende resultaten verwachten"<<
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 25 oktober 2022 om 19:35.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden