Los bericht bekijken
Oud 18 november 2008, 16:09   #86
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
1. Er zijn veel meer mensen die claimen god gezien te hebben dan er claimen aliëns gezien te hebben.
2. Er zijn veel mensen die claimen vanalles en nog wat gezien te hebben. Het is niet omdat ze met veel zijn, dat ik hen geloof.
Er zijn veel mensen gelovig, maar er zijn niet zoveel mensen die geloven in aliens. Mensen die een abduction of contactee ervaring hebben geloofden voordien niet in die zaken. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld bij BDE die ook atheisten treft. Het is nog iets anders dan claimen dat je god gezien hebt dan een contactee of een abduction ervaring van uiteenlopende aard. Je moet zelf de discipline hebben om te onderscheiden en niet alles op een hoop te gooien. Uitspraken in deze discussie betrekken van mensen die claimen dat ze god gezien hebben getuigt van intellectuele gemakzucht.

Citaat:
Er zijn allerlei vormen van hallucinatie mogelijk, die getriggerd worden door allerlei oorzaken. Meditatie, gebed, paddestoelen, psychoses, shock, vasten, traumatische ervaringen, etc: al die zaken kunnen hallucinaties uitlokken.
Mensen die hallucineren kunnen bijzonder overtuigend vertellen over wat ze allemaal gezien en beleefd hebben. Die overtuiging maakt het daarom nog niet waar.
Wie zegt er dat het hallucinaties zijn? Bepaalde pscyhedelische middelen kunnen evengoed andere poorten van bewustzijn openen die daarom niet minder bestaanrecht op zich hebben dan onze fysische realiteit. Daarover is al uitvoerig gediscussieerd in andere draden. Jij bekijkt het gewoon vanuit je materialistisch standpunt. Jouw materialistische overtuiging maken het daarom nog niet allemaal hallucinaties.


Citaat:
Mensen die dergelijke verhalen vertellen, maken in ieder geval zichzelf interessant ten opzichte van de mensen aan wie ze de verhalen vertellen. D?*t hebben ze dan al gewonnen.
Sommigen wensen anoniem te blijven omdat ze zelf zeggen dat ze beschimpt gaan worden op het werk, als ze het daar te weten komen. Mensen zijn gewoon zo. Moest jij morgen zeggen op je werk dat je ontvoerd bent door aliens zullen ze ook wel achter je gat bezig zijn dat je getikt bent. En het is niet omdat er sommige instabiele figuren zich misschien interessant willen maken door te claimen dat ze ontvoerd zijn door aliens dat iedereen die daarover spreekt daarom zo is.

Citaat:
Dat mensen onder hypnose in staat zijn tot eender wat, weten we al lang. Het is niet omdat iemand onder hypnose blaft als een hond, dat hij ook echt een hond is.
Ja, so what? Ze zijn in staat tot heelder wat. Maakt dat hun reacties niet legitiem. Je gaat hier uit van een aanname die je direct als waarheid beschouwd, door te suggeren dat de emoties niet legitiem afstammen van de geclaimde ervaring.

Ik raad je aan de documentaire "the secret of redgate" eens te bekijken, maar probeer het wel te doen zonder al te veel vooroordeel.



Citaat:
Allez, en gij gelooft dat allemaal? Dan vraag ik me veeleer af of er wel intelligent leven in uw bovenkamer is.
Heb je gemerkt dat de man vertelt over échte martelingen die hij heeft meegemaakt in Zuid-Afrika ten tijde van de Apartheid?

Hij zegt bijvoorbeeld:



Zou het niet kunnen (en dat is dus veel plausibeler dan verkracht worden door grijze aliëns, me dunkt) dat de man een bekend psychologisch mechanisme (transpositie bijvoorbeeld of projectie) gebruikt om zijn gruwelijke ervaring op de marteltafel in Zuid-Afrika te verdringen of plaatsen binnen een voor hem aanvaardbare context?
Hij spreekt over de twee evenementen afzonderlijk, in een hele ander context. Ik denk dat moest hij het verdringen alleen maar over dat alien evenment zou praten, moest het een verdrongen subsitituut zijn. Ik vind dit nogal een vergezochte en zwakke psychologische verklaring gewoon om zijn alien ervaring te verklaren. Hij verdringt duidelijk niets want hij praat er open over, en kan beide goed plaatsen.

Citaat:
Verder zegt de man zelf nog over het eten van 'aliënvlees':

Hij heeft dus duidelijk een psychotrope stof gegeten, hij zegt dat met zoveel woorden en hij bevestigt dat hij erdoor gehallucineerd heeft. Dat noem jij een betrouwbare bron?

Zijn ervaring met het eten van die psychotrope stoffen was op een heel ander moment dan zijn abduction (een jaar ervoor), dat zegt hij zelf. Het is niet omdat iemand psychotrope stoffen tot zich neemt op één moment dat al zijn verhalen daarom later niet kloppen. Dat is gewoon een belachelijke gedachtengang. Of ga je iedereen die ooit eens een joint gepaft heeft of een paddestoetje tot zich genomen heeft op een moment in zijn leven beschouwen als lunatics die sterke verhalen vertellen? Dan mag je veel mensen niet meer geloven.

Citaat:
(Als de man al echt bestaat natuurlijk, zelfs dat trek ik in twijfel).
De man bestaat echt, zelfs dat trek je in twijfel. Hier een wiki pagina over hem:
http://en.wikipedia.org/wiki/Vusamazulu_Credo_Mutwa

En hier kan je hem zien in een video (hierin doet hij ook zijn abduction verhaal).

http://video.google.com/videoplay?do...18489070227682

Citaat:
Tenslotte zegt de man nog eens met zoveel woorden dat het niet om buitenaardse wezens gaat, niet om mensen van andere planeten:


Ik vraag me dus af of jijzelf het hele verhaal wel gelezen hebt want deze zgn. getuigenis ondermijnt net alles wat je hier zoal kwam vertellen.

Ik heb het hele verhaal al een tijdje geleden volledig gelezen. Het punt is toch niet ofdat het persé buitenaardsen hoeven te zijn? Het gaat hier trouwens nog altijd over Mutwa's persoonlijke overtuiging van waar ze zijn. Maar velen spreken ook over Grey's, ongeacht van waar ze zijn.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden