Los bericht bekijken
Oud 18 november 2008, 16:59   #89
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Er zijn veel mensen gelovig, maar er zijn niet zoveel mensen die geloven in aliens.
Ja, so? Het zijn allemaal gelovigen die allerlei verhalen vertellen die kant noch wal raken, die op geen enkele manier aan de realitiet getoetst kunnen worden, die in tegenspraak zijn met al wat we weten. Voor mij horen ze in dezelfde categorie thuis.

Citaat:
Mensen die een abduction of contactee ervaring hebben geloofden voordien niet in die zaken.
Hoe weet jij dat? Omdat ze het zéggen? geloof jij alles wat mensen zeggen?

Citaat:
Het is nog iets anders dan claimen dat je god gezien hebt dan een contactee of een abduction ervaring van uiteenlopende aard.
Leg me die nuance dan maar eens uit.

Citaat:
Uitspraken in deze discussie betrekken van mensen die claimen dat ze god gezien hebben getuigt van intellectuele gemakzucht.
Het gaat nochtans om precies hetzelfde: mensen die overtuigd zijn van een specifieke ervaring, die daar rotsvast in geloven ook al is zo'n ervaring in tegenspraak met elke rationele gedachte, met gezond verstand, met wat wetenschappelijk controleerbaar is, met wat aantoonbaar en bewijsbaar is.

Citaat:
Wie zegt er dat het hallucinaties zijn? Bepaalde pscyhedelische middelen kunnen evengoed andere poorten van bewustzijn openen die daarom niet minder bestaanrecht op zich hebben dan onze fysische realiteit.
Sorry beste vriend, ik heb in mijn jonge jaren aardig wat gehallucineerd, bij gratie van paddestoelen en lsd en dat heeft in zekere zin 'poorten van bewustzijn' geopend, maar die zijn op geen enkele manier in tegenspraak met de tastbare, fysieke realiteit, met wetenschappelijk controleerbare feiten, met rationele gedachten, enz. Als je psychedelische ervaringen betekenen dat ze de fysieke realiteit tegenspreken, dan ben je waarschijnlijk blijven hangen of heb je last van flashbacks. dat kan gebeuren.

Citaat:
Jij bekijkt het gewoon vanuit je materialistisch standpunt.
Yep, sinds de Verlichting zowat de belangrijkste bron van voortuitgang voor de mensheid. Een helder, efficiënt, flexibel referentiekader. Moest je ook maar eens proberen.

Citaat:
Jouw materialistische overtuiging maken het daarom nog niet allemaal hallucinaties.
Juist wel omdat die hallucinaties materiële oorzaken hebben, zich in specifieke en traceerbare delen van de hersenen afspelen, zelfs scheikundig meetbaar zijn. Zelfs het 'geloof in god' speelt zich af in hetzelfde hersengebied als hallucinaties en meditatie.

Citaat:
Moest jij morgen zeggen op je werk dat je ontvoerd bent door aliens zullen ze ook wel achter je gat bezig zijn dat je getikt bent.
Neenee, ik zou op staande voet ontslagen worden, niet geheel ten onrechte trouwens. Of op ziekteverlof gestuurd worden tot het wat beter met me gaat.


Citaat:
Maakt dat hun reacties niet legitiem.
Neen: je kan mensen onder hypnose alles laten doen en alles laten geloven. Dat maakt hun reactie natuurlijk volstrekt ongeloofwaardig. Je kan hen doen geloven dat het bijzonder warm is en dat ze zitten zweten of juist het tegenovergestelde: dat ze bevriezen van de kou. Ze zullen zitten bibberen maar die reactie heeft geen enkel verband met de realiteit waarin ze zich bevinden.
Citaat:
Ik vind dit nogal een vergezochte en zwakke psychologische verklaring gewoon om zijn alien ervaring te verklaren. Hij verdringt duidelijk niets want hij praat er open over, en kan beide goed plaatsen.
Een goed psycholoog of psychiater kan je uitleggen dat hij zijn initiële ervaring van marteling door politiediensten wellicht vervormt tot een onvoorstelbare fantasie omdat hij dat beter kan kaderen. Ik ben geen psychiater, maar je hebt met dit voorbeeld in ieder geval een wel érg slechte en onbetrouwbaare illustratie gekozen.

Citaat:
Zijn ervaring met het eten van die psychotrope stoffen was op een heel ander moment dan zijn abduction (een jaar ervoor), dat zegt hij zelf. Het is niet omdat iemand psychotrope stoffen tot zich neemt op één moment dat al zijn verhalen daarom later niet kloppen.
Bwa, ik zou geneigd zijn ze met een korreltje zout te nemen, toch. Iemand die op één en hetzelfde moment vertelt dat hij iets hallucinerends heeft gegeten (alienvlees nota bene) en dat hij ook nog eens verkracht werd door twee verschillende aliëns (waaronder een lelijk, ros wijf), ik weet niet, maar ik zou twijfelen aan mijnheer's gezondheidstoestand, toch. Een beetje wel.

Citaat:
ga je iedereen die ooit eens een joint gepaft heeft of een paddestoetje tot zich genomen heeft op een moment in zijn leven beschouwen als lunatics die sterke verhalen vertellen? Dan mag je veel mensen niet meer geloven.
Ik ga die mensen beschouwen als lunatics die sterke verhalen vertellen op het moment dat ze zich als lunatics gedragen en sterke verhalen vertellen. Of ze nu een jointje gerookt hebben of paddestoelen hebben gegeten, maakt daarbij niet echt uit. Maar het kadert het verhaal toch wel een beetje. Het kunnen natuurlijk ook grapjassen zijn.

Maar laten we serieus blijven: het gaat over iets meer dan 'sterke verhalen', toch? Aliëns die een stuk uit je dij snijden, die je verkrachten door de penetratie van een object in de penis en een andere aliën die op een lelijk wijf lijkt, die op je kruipt en je nòg eens verkracht en tenslotte vliegende schotels die blijkbaar herhaaldelijk tegen bergen knallen en waarvan de stoffelijke resten van de aliëns dan nog eens regelmatig worden gegeten en als psychotrope stoffen werken waardoor mensen maanden aan een stuk gaan trippen. Zoiets klasseer ik niet onder 'sterke verhalen' maar wel onder 'complete waanzin'.
Citaat:
De man bestaat echt, zelfs dat trek je in twijfel. Hier een wiki pagina over hem:
http://en.wikipedia.org/wiki/Vusamazulu_Credo_Mutwa
Bovenaan staat:
Citaat:
This article does not cite any references or sources.
Je weet dat 'credo' betekent 'ik geloof'? maar dat zal wel toeval zijn.
Citaat:
Ik heb het hele verhaal al een tijdje geleden volledig gelezen. Het punt is toch niet ofdat het persé buitenaardsen hoeven te zijn?
Van mij moeten het geen buitenaardsen zijn, nee. Het feit dat ze in Zuidelijk Afrika systematisch tegen bergen botsen, zal wel betekenen dat ze de buurt daar niet goed kennen. Vandaar zullen ze dus niet afkomstig zijn. En van Roswell ook niet want daar botsen ze blijkbaar ook.

Enfin, als er intelligent, buitenaards leven bestaat, hoop ik maar dat ze eerst aards intelligent leven tegenkomen voor ze mensen zoals u tegen het lijf lopen. Anders zijn ze gelijk weer vertrokken en hebben we ze gemist voor we ze hebben leren kennen.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •


Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 18 november 2008 om 17:06.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden