Los bericht bekijken
Oud 29 september 2010, 12:30   #66
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
ik denk na.


Citaat:
heb je mss zelf bronnen ipv Belgicistische geschiedenisboeken en dito wetenschappelijke onderzoeken?
ik wacht.
Ik ben geen belgicist, maar ik erger me dood aan de manier waarop jij discussieert: je zegt iets dat niet klopt maar een kwart waarheid is (half is al overdreven), je verwacht dat iedereen accepteert, niemand doet dat uiteraard en men vraagt een bron, waarop jij een overduidelijk Vlaams-nationalistische bron opgeeft en doodleuk komt verklaren dat deze "onafhankelijk" is. Deze manier van werken is ronduit debiel. Denk je echt op deze manier 1) iemand te overtuigen en 2) een positieve indruk te maken op je politieke tegenstanders? Ik vraag me zelfs af of jij geen belgicist bent die uw orangisme probeert belachelijk te maken. Heeft iemand Shadowke al IRL gezien? Is hij echt wie hij is?

Nu dat van mijn lever is, terug on topic.

Neen, ik heb hier toevallig geen belgicistische bron liggen, maar een orangistische: Verloren Vaderland van Karim van Overmeire. Pagina 195: generaal Goethals uit Brugge sluit zich in Oostende aan bij de opstandelingen, in Ieper laat de commandant van het garnizoen (die afkomstig is uit Roermond) weten dat hij zich Belg voelt. Pagina 196: gouverneur Van Doorn (OVL) laat weten dat de revolutie ook in zijn provincie opgang maakt. Pagina 200: kolonel Daine loopt over.

Ook dit zijn fragmenten, maar tonen aan dat uw opmerking dat het enkel Franstalige militairen waren die overliepen, met een korreltje zout moet genomen worden.

Citaat:
tip: doe die beelden is weg. je verlaagt jezelf tot het reactionair belgicisme.
UW woorden maken weinig indruk.
Vito is offline   Met citaat antwoorden