Los bericht bekijken
Oud 10 augustus 2018, 08:21   #11047
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
geertvdb
En dan? Moesten daarom 100000'en onschuldige mensen op de meest gruwelijke manier vermoord worden?
Onschuldig? De Japanners waren op dat moment inwoners van een land dat al meer dan 10 een imperialistische oorlog voerde in Azie, en dit op een nog gruwelijkere manier dan de nazi's. Elke Japanner wist dat er op elk moment vergelding kon komen. Elke Japanner die tegen de oorlog was had 10 jaar de tijd om te verhuizen.
En laat me niet lachen: 'gruwelijk'. Ik ben liever op slag dood dan gefolterd te worden door de Japanners.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Als je dat OK vindt,
Nergens schrijf ik dat dat ok is!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
kun je er uiteraard ook niets op tegen hebben dat Stalin "collaborateurs-volkeren" zoals de Tsjetsjenen die ook hun gezicht niet wilden verliezen liet deporteren naar Siberië. Maar ja de Amerikanen en Engelsen deden het vanuit de lucht, moesten ze hun handen niet vuil maken...
Wat een gestoorde analogie.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Pearl Harbour was een militaire haven. 70% van de bevolking bestond uit militairen.
En dan? Waren ze daarom schuldig?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het aantal burgerslachtoffers wordt op niet meer dan enkele honderden geschat. Hiroshima alleen al zorgde voor ongeveer 300000 burgerslachtoffers.
Uw moraliteit is boekhouder ethiek: ge telt de doden in debet en credit, en dan maakt ge een saldo, en daarop bepaalt gij wat juist en verkeerd is. De wereld zit toch ingewikkelder in mekaar dan een boekhouding.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ja, zeer stevig... maar als de Russen een stevig antwoord (maar nog geen honderdste zo stevig als de Amerikanen) geven wordt er steevast gesproken over oorlogsmisdaden...
Hier begint het zelfbeklag weer: 'hij mag dat en ik mag dat niet, dat is niet eerlijk', boehoehoe.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zever natuurlijk. Navalny wordt hoogstens enkele dagen opgepakt. En de anti-Putin krant Novaya Gazeta is overal in Rusland vrij te verkrijgen. Het internet is volledig vrij.
Ik denk dat ge het niet zo goed gelezen hebt. Hier: https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...lled_in_Russia

Kent gij een westers land waar journalisten zo voor hun leven moeten vrezen??
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

Natuurlijk worden sommigen wel harder aangepakt,
Hoezo natuurlijk??
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
net als de VS mensen die de vuile was buiten hangen in de VS voor vele jaren in de gevangenis vliegen...
Dus iedereen die het hier niet goed vindt moet verhuizen? Ik vind het hier op sommige vlakken wel goed, op andere niet.
Al wat goed is, dat vergeet ge altijd te vermelden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Net als er mensen op dezelfde manier over Rusland denken.
Al wat slecht is in rusland dat vergeet ge te vermelden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dus alle Russen die kritiek hebben op Putin moeten het land verlaten volgens U?
Ik heb nergens gezegd dat het land moet verlaten. Ik merk alleen op dat uwen extreem linkse blabla en uw gedrag niet overeenkomen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat was 1988! Hebt ge niets uit de 17e eeuw?
De Amerikanen hebben hun schuld toegegeven, er is een proces geweest, en de Amerikanen hebben afgedokt. NU RUSLAND NOG!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht



Het is 1000 of zo keer kleiner dan China, en ook de bevolking is 170 keer of zo kleiner.
Ik zal de vraag nog eens herhalen die ge niet wilt beantwoorden: is Taiwan een ministaat?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Je weet dat die vergelijking niet opgaat. Een vergelijking die wel opgaat is die van Dubai en Egypte bvb., beide Arabische landen.
Hallooo! Uw vergelijking gaat niet op! Dubai en Egypte liggen duizenden kilometers van mekaar, het 1 land heeft een duizenden jaren oude cultuur, het andere land helemaal … niets. Andorra ligt tussen Frankrijk en Spanje, en deelt de cultuur, de genetica van beide landen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Als China aan hetzelfde tempo blijft groeien steekt het de VS militair voorbij binnen enkele decennia.
Als
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Vele economen zijn het erover eens dat China de VS economisch nu al voorbij gestoken hebben.
The argument from authority. Wat economen denken over de toekomst is evenveel waard als wat een waarzegster daarover zegt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Met hun model waarbij alle banken en de voornaamste bedrijven in handen van de communistische partij of de staat zijn.
China is niet communistisch.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden