Los bericht bekijken
Oud 10 oktober 2017, 09:35   #38
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
mercedes
127km per uur op de teller gemeten is dus 121km/u echte kilometers

Dacia
tufte aan 47km/u op de teller of 43km/u echte kilometers

Op de snelweg ben je verplicht van 70km/u te rijden, zeker als er toch geen enkele hindernis te ontdekken is, kun je u afvragen hoe je aan het rijden bent als je op een brede drievaksweg nog niet in slaagt uw derde vites te pakken.
Enkele kleine correcties, Men is verplicht een minimuum snelheid van 70km/u aan te houden op vlakke baan, zichbaarheid van +200m, de omstandigheden het toelaten en er geen lagere maximuum snelheid is aangegeven.
Ik rijd bijna dagelijks over dat stuk snelweg en het zal niet de eerste keer zijn dat ik daar voertuigen tegenkom die geen 70km/u rijden, ben er zelfs al brommobiels tegengekomen op de snelweg. Dat stuk snelweg word 's nachts namelijk veel gebruikt om de smalle kronkelige donkere wegen tussen Stabroek en Zandvliet en Hoevenen te vermijden.
De oprit aan Hoevenen is zeer smal en heeft een scherpe bocht juist voor het oprijden van de snelweg, er is geen verlichting en je krijgt dan de wissel naar Liefkenshoektunnel, de afrit van Stabroek daar op volgend.
Dat de dacia tegen +/-45 reed verwonderd mij dus niet. Maar ook dat de jonge man die niet verwacht had tegen zo'n trage snelheid verwonderd mij niet.
En goed, de jonge man had de Dacia moeten vermijden, zelfs al had die geen lichten aangehad, men moet immers enkel voorzienbare onvoorziene hindernis kunnen vermijden.
En de dacia was een voorzienbare onvoorziene hindernis.
Maar de oudere man had de snelweg niet mogen gebruiken als hij geen minimuum snelheid van 70km kon rijden op een vlakke weg met een zicht van meer dan 200 meter en vrije baan.
De oude man is dus in overtreding en veroorzaakt een gevaar voor andere door zijn te lage snelheid.
Daarnaast bepaald de wet dat je bekwaam moet zijn om de verkeersregels te volgen als je een voertuig bestuurd.
Je niet in het bezit mag zijn van een rijbewijs als je niet voldoet aan de wettelijke bepalingen om een voertuig waarvoor het rijbewijs geld te besturen.
Dat er geen remsporen te vinden zijn, maakt hier zelfs niets uit, de mercedes kan bezig geweest zijn van rijvak te veranderen en verrast zijn geweest door de veel te trage snelheid van de dacia.

Indien de rechters hier de redenering van de advocaten van de oude man zijn familie en het openbaar ministerie volgen, kunnen ze heel het verkeersregelment gaan veranderen, want de oude man begin niet 1, maar verschillende overtredingen, de jonge man geen enkele.

Het verlies van hun familielid is betreurens waardig en ze krijgen mijn medeleven, maar tegen die snelheid op die baan op die plaats te rijden.
Maar als ze de jonge man hier in fout stellen, mag men morgen zelfs met landbouwvoertuigen op de snelwegen gaan rijden, mag men met brommers tegen 45km/u op de snelwegen gaan rijden, mogen wielerterroristen in groep de snelwegen gebruiken, want de wet is dan herroepen door de rechtbank en niet meer van toepassing.


@ Micele, maximuum snelheid op de Nederlandse snelwegen is 130km/u
Jantje is offline   Met citaat antwoorden