Los bericht bekijken
Oud 12 januari 2018, 18:38   #37
Gwyndion
Minister-President
 
Gwyndion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 december 2007
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.952
Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
1. Het grootste private spoorbedrijf in België ( > 80 % marktaandeel in België) is nog voor 40 % in handen van NMBS waar de grotendeel van de treinbestuurders naar toe trekken die de schoolmentaliteit van NMBS beu zijn. Bestuurders opgeleid door NMBS zouden dus zonder probleem moeten kunnen gaan werken voor de dochteronderneming en omgekeerd.

2. De NMBS = de staat : de staat betaalt ook de opleiding van alle hooggeschoolden na /en/of het basis en middelbaar onderwijs ... dus what the fuck is the difference ? Of de staat nu een opleiding tot advocaat of manager betaalt of een opleiding tot treinbestuurder ? Moeten hoog geschoolden hun opleiding terug betalen of tien jaar bij een Belgische firma werken, worden mensen opgeleid met belastinggeld verboden naar het buitenland te gaan werken, ... ? Neen, ik dacht het niet. De VDAB en andere door de staat gesubsidieerde instellingen geven (gesubsidieerde) opleidingen zat, gratis en voor niets en wat staat daar tegenover ?
Als ik van de staat dan even hetzelfde loon krijg als NMBS personeel tijdens hun opleiding voor de periode van de bachelor die ik gedaan heb dan heb ik met 2 helemaal geen probleem.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden