Los bericht bekijken
Oud 18 januari 2006, 14:54   #45
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Geboortecijfers op basis van etniciteit, cultuur en religie...
die bestaan dus niet in België, maar stel dat we die nu eens gaan invoeren.


Ik werd geboren op 15 februari 1945 in Hamburg (D)

Mutter : Irmgart.. (Nationalität eutsche)
Vater : Karel .. (Ausländer : Arisch , Belgiër, Flame)

Name des Kindes : Roger.. (De ambtenaar maakt een opmerking dass ist doch kein Deutsche Name..) Kijkt in zijn boeksken : dass soll ja Kurt sein...

Ik weet het niet zeker maar mogelijk noteerde hij nog onder Religion : Katholisch..

...

Deze elementen zijn allemaal voor mijn later leven niet noodzakelijk relevant : katholiek ben ik nooit geweest, na de 8ste mei trokken we naar Berchem bij Antwerpen en toen was het voor een kind van Belgische vader nog eenvoudig om belg te worden, het schijnt dat dit nu niet zo vanzelfsprekend is...


Maar goed transponeer dit in het heden en laat de burgerlijke standambtenaar een godsdienst noteren
Katholiek, Getuige van Jehova, Joods, Islamietisch, Bhoeddist enz..
als we dan in onze sturm und drang periode van godsdienst veranderen
moeten we dit dan melden ?

In het kader van de invoering van een "kerkbelasting" ipv een subsidiëring van de religies door de staat zou dat misschien zinvol kunnen zijn, maar het heeft meer zin bij het begin van een belastingplichtige carrière.

Een etnische kwalificatie is helaas in wezen onmogelijk : wetenschappelijk zou er dan een verschil in DNA moeten zijn tussen een Assyrische Christen en een Marokkaanse Berber en een Vlaming enz.. dat verschil bestaat helaas niet. Niemand kan garanderen dat er tussen onze voorvaderen geen zwarte Mozambikaan zit !

Een culturele kwalificatie is ook onzin : door het blote feit van hier geboren te worden zal ieder kind een bepaalde vol vlaamse invloeden culturele evolutie doormaken, die per slot van rekening voor elk individu verschillend is.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden