Los bericht bekijken
Oud 3 april 2011, 21:09   #175
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Er is nooit verkrachting binnen het huwelijk, ook al gebeurt het tegen haar wil
???
Wat is dat voor zever? Als het tegen haar wil gebeurt, is het verkrachting.
Punt uit.
Waarschijnlijk heb je de voorwaarde, die ik in hoofdletters heb getypt, helemaal niet gelezen!
Er is nooit verkrachting binnen het huwelijk, ook al gebeurt het tegen haar wil, maar OP VOORWAARDE (en lees dit goed, anders ga je straks onzin uitflappen) DAT ER EEN CULTURELE, RELIGIEUZE EN/OF THEOLOGISCHE OVERTUIGING AANWEZIG IS.
Opfrissing of lees jij met een vooroordeel?

Lees:
Deze overtuiging bedekt en onderdrukt jouw eigen begeertes en vervolgens verkies je jouw culturele/religieuze identiteit, maatschappij, familie en gezin boven individuele wens, neiging of voorkeur
Je hebt dus een wil, en dat is op individueel niveau.
Maar je hebt ook een andere wil op andere niveau's.

Ter illustratie:
(a) je wilt niet gaan stemmen = dit is jouw individuele wil.
(b) je moet gaan stemmen, dus je wil gaat stemmen, en jij gaat ook stemmen = dit is ook jouw wil, maar op een andere niveau (opgelegd door een derde: een wet, ideologie of weet ik veel wat).

Als je niet in het nut van deze verplichting (stemmen) gelooft, je gelooft niet dat het goed is voor de maatschappij of jij gelooft helemaal niet dat stemmen echt iets serieus kan veranderen, dan ga je wel met een wil stemmen (je kan ook niet willen als je bereid bent om de kosten te betalen), maar zonder overtuiging. Dus een wil zonder overtuiging, en ik bedoel een dikke diepe overtuiging, is een onderdrukking, maar een wil met overtuiging stelt jou gerust en daardoor besef jij het verschil tussen (a) en (b) niet meer.

Met (b) + overtuiging onderdruk jij (a) en wordt (b) in de praktijk (a).

Alles draait om de overtuiging want deze is de baas over alles (wil, vrijheid, recht, geluk en noem maar op) en de intentie is de enige baas over overtuiging.
porpo is offline   Met citaat antwoorden