Los bericht bekijken
Oud 2 september 2017, 00:23   #352
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.331
Standaard

Het Keniaanse hooggerechtshof heeft de verkiezing van 8 augustus ongeldig verklaard wegens fraude.
Ik moet eerlijk toegeven dat deze beslissing mij ook verrast heeft. Ik was er absoluut van overtuigd dat die verkiezing niet eerlijk verliep, dat er fraude plaatsvond, zoals ik ook op deze site heb gezegd. Maar nadat zelfs de internationale waarnemers, de EU, de VS, John Kerry, zelfs China gezegd hadden dat de verkiezingen eerlijk verlopen waren, terwijl iedereen die er iets van kent natuurlijk weet dat dat onzin is, had ik dit niet verwacht. Ik weet dat er in het Keniaanse hooggerechtshof eerlijke mensen rondlopen, die niet om te kopen zijn, maar dit had ik niet verwacht. Werkelijk, chapeau voor die beslissing.
Natuurlijk, het is de vraag of dit niet deel uitmaakt van een theater. Dat er verkiezingen volgen, die ook vervalst worden, waarna datzelfde hooggerechtshof de verkiezingen, ongetwijfeld met een veel kleinere marge, WEL goedkeuren. Dat soort theater zou me niet verbazen. En ze hopen daarmee een burgeroorlog te vermijden.
tomm is offline   Met citaat antwoorden