Los bericht bekijken
Oud 8 november 2017, 23:21   #85
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ah die Diego
Fijn dat ik volgens jou als geroepen kom..
Met alle plezier wil ik daar op ingaan zodra je het ding uniek definieert, mijn beste
Anders kunnen we het net zo goed over god over die grote vliegende theepot klappen en is derhalve ook geen sprake van iets te kunnen weerleggen.

( ondertussen zal ik alvast die links even bekijken )
Gezien in materialistisch-wetenschappelijke termen slechts de beperkende eigenschappen van bewustzijn worden omschreven, neem ik de vrijheid om de esoterische beschrijving ervan te gebruiken:

"Het heelal met alles wat erin is, groot en klein, is gebouwd in en op basis van bewustzijn, waartoe als eigenschappen die andere aspecten van kosmisch zijn behoren die we leven, denkvermogen en substantie noemen. Maar wanneer dat bewustzijn op het heelal betrekking heeft, is het slechts een abstractie; en men kan het kosmische heelal evengoed, en volgens velen zelfs nauwkeuriger, omschrijven als iets dat vol is met bewustzijnen, oneindig in aantal.

Deze bewustzijnen komen in vrijwel ontelbare stadia van evolutionaire ontwikkeling voor en zijn structureel gerangschikt volgens hiërarchische families. Zo komt het dat ieder ding in het heelal, opgevat als een individuele uitdrukkingsvorm van een inwonende monade, niet alleen een geïndividualiseerd atoom van het grenzeloze is, maar in zijn meest innerlijke essentie filosofisch als identiek met het heelal zelf moet worden beschouwd."


http://www.theosofie.net/sunrise/sun.../krachten.html

Maw: Tad Tvam Asi
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden