Los bericht bekijken
Oud 21 maart 2003, 21:42   #111
Groene T
Burger
 
Geregistreerd: 21 maart 2003
Locatie: Planeet Kant vlakbij Sirius
Berichten: 180
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean Pierre van Rossem
Ondertussen blijkt steeds duidelijker dat het Gearge W. Bush & Cie NIET om de Iraakse massavernietigingswapens te doen is, ook NIET om de liberalisering van Irak, wél om de oliebronnen. Het voortdurend toenemend tekort op de aardolie energiebalans van de VS is daar de voornaamste oorzaak van. Indien men wetenschappers het recht ontzegt OBJECTIEVE vaststellingen te doen, gesteund op empirisch feitenmateriaal, getuigt dat van een vooringenomenheid die iedere wetenschappelijke analyse in de weg staat.

JPVR
Jean Pierre, wat denk jij, zou het een realiseerbaar alternatief zijn om met waterstof te gaan werken qua energievoorziening. Ik weet dat de Nederlanders daar al intensief onderzoek naar hebben verricht (de gasbellen zullen niet blijven bestaan), en beweren zelfs dat het mits de nodige aanpassingen gemakkelijk kan aangevoerd worden in de buizen van de gasinstallaties ! (ik kan het technisch verkeerd hebben, maar het draait alleszins in die richting)
Nu zou dit in mijn ogen een radicale en mondiale verandering kunnen teweegbrengen die de volledige economie een verschuiving van boven naar onder zou geven.
Het milieu zou waarschijnlijk wel de grootse zucht van opluchting geven...

Persoonlijk denk ik dat het de economie is die die vooruitgang tegen gaat...

Maar het is ook algemeen geweten dat het de amerikanen zijn die de belgische uitvinder van de motor op waterstof heeft uitgenodigd bij de president...
De europeanen zijn natuurlijk niet geïnteresseerd in de uitvindingen van een Belg, en nog veel minder de Belgen zelf. Zielige dwazekloten...
Dit terzijde...

Is dit nu debiel om er maar enige gedachte aan te schenken, of is het toch wel gerechtvaardigd te denken, dat met waterstof het hele economisch systeem zal moeten hertekend worden en daardoor verbeterd worden ? Is het a priori mogelijk om een nieuw economisch systeem toe te passen in een tijd waar Marx z'n conclusies beginnen te werken !

Hopelijk kan jij me enig realistisch antwoord verschaffen.

En anders, euh sorry voor 't storen zeker
__________________
Ik ben Kantiaan omdat het een Kantiaanse
plicht is Kantiaan te zijn [...]

Ik ben ook een onnozelaar omdat het kan...

Dit staaft waarom ik gelukkig en ongelukkig ben...
Groene T is offline   Met citaat antwoorden