Los bericht bekijken
Oud 31 december 2017, 09:26   #33
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Veel mensen weten dat een benzine meer verbruikt dan een diesel.
Daarom dat veel mensen een diesel kopen.
De vraag is waarom iemand die slechts enkele km per dag rijd en slechts met maximuum 4 personen in de wagen zit een zware diesel koopt.
Als ik de totale kosten bereken van een Golf 1600 diesel tegenover een Golf 1000 benzine met een rijactiviteit van 15.000km per jaar, komt die benzine toch een pak goedkoper, ook al is het verbruik per km groter.
Enkel de aankoopprijs ligt al 3000€ hoger, aan 50€ per tankbeurt zijn dat 60 tankbeurten.
Tellen we dan nog eens de wegentaks en verzekering die hoger komen te liggen, zit je al snel aan 100 tankbeurten.
En de moderne benzine motor verbruikt dankzij zijn injectiesysteem niet veel meer dan een diesel.
Als ik de lijsten van VW mag geloven, slechts 0.7liter/100km.
Je moet dus al veel km rijden om er nog winst op te kunnen maken door het lagere verbruik.
Volgens de www.spritmonitor.de is het verbruik van benzine 1.0 tov een 1.6 diesel ongeveer 2 Liter meer op 100km.

Iemand zoals u met alleen korte ritten rijd zal zijn verbruik nog meer zien stijgen dan die 2 liter.

Ik ga niet aan cherry picking doen door de laagste diesel verbruik en het hoogste benzine verbruik te posten zoals e-Freaks graag doen, ga naar de website en vergelijk zelf het verbruik van alle gebruikers daar van uw gekozen voorbeeld van een Golf 1000cc en 1,6 diesel.

Edit: Ik heb de test ook gedaan met mijn wagen benzine versus diesel en kom daar ook aan een meerverbruik van 2 tot 2,5 liter bij een benzine als ik die cijfers bekijk.

Laatst gewijzigd door dpg : 31 december 2017 om 09:33.
dpg is offline   Met citaat antwoorden