Los bericht bekijken
Oud 29 januari 2006, 12:22   #17
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lestat080 Bekijk bericht
In Wallonië zijn de mensen aangenaam en vriendelijk, ’s ochtends groeten vreemdelingen je op straat, glimlachjes vindt je achter elke hoek. In Vlaanderen voel ik me meer in een universum van maskers, een waanzinnig spelletje, waarin iedereen zo sober mogelijk probeert te kijken
Ik vind het altijd zo opvallend dat belgicisten, waaronder de opperbubbel en de andere bubbelsmurfen en nu ook bovenstaand heerschap, steeds lyrisch beginnen te doen over de Walen en altijd neerbuigend over de Vlamingen. Tegelijkertijd hebben ze het over de eenheid van de Belgen... Merkwaardige tegenstelling.

Wat willen die mensen dan nog samenleven met die "afgrijzelijke" Vlamingen die 's ochtends blijkbaar geen goedendag zeggen, die onaangenaam en onvriendelijk zijn en waar de grimlach achter iedere hoek schuilt. Toch liever in dat glimlachende, vriendelijke en open Wallonië... Voor de belgicisten is Wallonië blijkbaar het beloofde land. Me is het dan ook een raadsel waarom ze toch voor België willen zijn, daar dit land met samenhangen met die onvriendelijke en afgrijzelijke Vlamingen...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden