Los bericht bekijken
Oud 19 januari 2007, 18:16   #6
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Ik heb zelf tijdelijk les gegeven op een beschutte werkplaats( als monitor) . Wat ik daar gezien heb slaagt alles. Er is daar een baas die heel de dag in een chique buraue dikke sigaren ligt te roken en die blijkbaar ( aan zijn wagen enzo te zien) er warm in zit.

terwijl de sociale werknemers tegen een hongerloon werkten( 6€ /uur ofzo).

En terwijl ook ik als monitor echt een belachelijk laag loon kreeg.

De meeste van die soc. Werknemers mgingen na de uren nog elders werken; Zo was er één die meer dan 11 uur per dag werkte! na de uren ging hij in de horeca werken.

Wat ook zo is is dat er helemaal geen doorstroming is naar de andere niet-sociale bedrijven. Men houdt doelbewust de besten toch daar aangezien ze er toch winst mee maken. De besten die dus al "moeilijke" handelingen mogen doen( bvb montage fietsen en steigers en dergelijke) zijn volgens mij perfect geschikt om in de normale bedrijven mee te kunnen.

Verder wat me ook voor de borst stuitte is het feit dat wanneer er geen werk was zij in de haven tussen de "olifanten"( containercarriers) moetsen gaan vegen of zelfs op nog gevaarlijkere plaatsen. En dit tegen hetzelfde loon uiteraard. Dus zelfde loon , maar meer risico's.

Ik vind dat helemaal onverantwoord.
ilfalco is offline