Los bericht bekijken
Oud 26 april 2018, 12:29   #6
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Incel is een term uit de "mens rights"/"gamergate"/"pickup artist" (nou ja, zo noemt een deel zichzelf in ieder geval) hoek. Het is vooral een dingetje van een (te groot) aantal jonge mannen online. De gedachte is meestal dat "de vrouwen" als geheel hen seks verschuldigd zijn. Dat betekent in de praktijk dat als ze in een kroeg zouden komen en eens goed naar het mooiste meisje daar kijken dat ze verwachten dat er iets gebeurt. Ze zijn niet op zoek naar een relatie, ze zijn niet eens geïnteresseerd in individuele vrouwen en ze komen meestal überhaupt niet veel in de kroeg, het zijn over het algemeen vooral een stel sneue rukkers die verwachten iets te krijgen zonder er iets voor te doen. Recht op seks, maar dan wel met een vrouw naar hun keuze, onder eisen van haar kant.

Natuurlijk is dat allemaal nodeloos generaliserend en zullen er vast een aantal toffe echt gevoelige kerels tussen zitten die gefrustreerd zijn met een aantal momenten waarop ze gewoon echt pech hebben gehad in hun liefdesleven. Mensen raken gefrustreerd, mensen hebben tweede kansen nodig, en derde en vierde. En niet iedereen heeft dezelfde doelen in het leven. Maar iemand die met een busje mensen GTA-stijl van de stoep gaat rijden "omdat vrouwen niks met hem te maken willen hebben" hoort daar niet bij, en de vrouwen die niets met hem te maken wilden hebben hadden natuurlijk gewoon gelijk.

Maagd of niet, je kan er nog wel mee omgaan als een vent. Ofwel je doet er wat aan in plaats van te zeiken (of te moorden, just throwing that out there), ofwel je blijft gewoon je ding doen en accepteert dat dat een keuze is. Ik heb zo vaak geen seks, ik ben regelmatig geen miljonair en ik ben ook de meeste dagen van het jaar geen sportheld. Dat zijn namelijk dingen die moeite en motivatie kosten, en waar je voor met andere mensen om moet gaan. Brrr... En soms hang ik liever voor Netflix, of een forum natuurlijk, en dan heb ik daar allemaal helemaal geen tijd en zin in. Maar dan ga ik niet klagen dat het universum mij mijn rode fietsje nog niet bezorgd heeft, zo een net als in de reclame.

In het ergste geval kan je jezelf altijd nog een bijnaam als "de monnik" aanmeten. Kale kop erbij, beetje kungfu, misschien een abdijbiertje of twee, bam, interessant persoon. Beter dan moorden in ieder geval.

Misschien is wat we er echt uit kunnen halen wel dat er altijd figuren zullen zijn die zo sneu zijn dat ze kosten wat kost zullen ontsporen tot terrorist, ook als je alle onafhankelijkheidsbewegingen tevreden stelt, alle racistische groeperingen opdoekt en alle religies aan de leiband legt.

Als je echt een kijkje wilt nemen moet je nu naar 4chan trekken, subsectie /b, /pol of waarschijnlijk is er ook wel een losse /incel ofzo. Daar zitten nu hoogst waarschijnlijk een aantal andere sneuerds deze jongen te feliciteren omdat hij zo goed opkomt voor hen allemaal. Er zitten ook een hoop normale mensen wijselijk hun bek te houden, maar die hoor je dus niet.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden