Los bericht bekijken
Oud 12 december 2002, 18:25   #121
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eigeeltje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
De niet-fundamentalistische islam voelt voor mij bedreigend omdat ze de de vrouw daar plaatst, waar het Vlaams Blok ze plaatst: aan het haardvuur. Wanneer een politieke partij de Islam wil promoten en ooit in België aan de macht komt, dreigen we een Allah boven ons hoofd te krijgen met de hele sharia als wettekst tot gevolg. Niet enkel de scheiding van kerk en staat komt dan in gevaar, maar deze godsdienst zal zich ook op strafrechterlijk gebied de autoriteit gaan wanen en haar morele code zal opdringen. Misschien is mijn vrees voor een theocratie (evenals voor andere extremismen) totaal ongegrond, maar ik vind dat we in elk geval oppassend mogen zijn met respect voor elke moslim.
Hoe zou hier ooit een partij aan de macht geraken die de Sharia gaat invoeren. Het zou al om een extremistische partij moeten gaan die de volledige meerderheid heeft zodanig dat ze geen compromissen moet aangaan. Dus dat zal wel nooit gebeuren
Dat kan sneller het geval zijn dan je denkt, kijk maar eens onder het topic "De Pyramidenbouwers" en de topic over "NOOR, een partij die de apartheid wil invoeren in België".
Darwin is offline   Met citaat antwoorden