Los bericht bekijken
Oud 16 januari 2012, 20:07   #220
DebianFox
Minister
 
DebianFox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 oktober 2005
Locatie: Zuidelijke Nederlanden
Berichten: 3.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht

De kernvraag is inderdaad of zijn gedrag echt voorkomt binnen een psychose, dan wel binnen een persoonlijkheidsstoornis (antisociale persoonlijkheidsstoornis = psychopathie), dan wel een andere waarbinnen een jongen is die heel kwetsbaar en enorm beïnvloedbaar is ...
Jup. Ik heb eens een blog gevonden waarbij ook voormalige klasgenoten over hem praten. Ik denk wel dat het echt is. Een bloemlezing:

Citaat:
We hebben deze jongen tijdens zijn lagere schooltijd een tijdje mogen kennen.
Het was een heel gevoelige jongen. Stil maar heel meevoelend en kwetsbaar. Zijn ouders zijn brave mensen. Wij zijn ook geschokt door wat er gebeurd is en kunnen het zeker niet goedkeuren.
Wij zijn geschokt omdat het zo ver is kunnen komen. De jongen is psychisch ziek. Hopelijk moet zijn kop niet rol voor het recht van de massa.

Dat kim kinderverzorging studeerde is niet waar, ik zat namelijk de laatste 2 jaar van het middelbaar bij hem in de klas. Hij heeft op Sint-Carolus in Sint-Niklaas gezeten en is zoals anderen van mijn klas afgestudeerd als apotheekassistent. Maar had wel het idee en ook het verstand om Psychologie te gaan studeren. Hij was altijd heel stil en zat dikwijls in zijn eigen te lachen en grapjes te maken. Ik had nooit gedacht dat hij tot zoiets verschrikkelijks in staat was

snap het niet Heb ook met hem in de klas gezeten in sint-carolus. Hij was inderdaad altijd zeer stil en op zijn eigen, maar wel altijd vriendelijk. Hij had volgens mij geen psychische problemen maar nu moet er toch iets gekrakt zijn in hem. Hopelijk wordt hij goed gestraft

Ik leerde hem kennen als een heel gevoelige jongen. Was een beetje anders dan de rest, en dat werd niet door iedereen aanvaard,en dat deed hem pijn. Hij heeft daar te gevoelig gereageerd, en keerde zich steeds meer terug in zichzelf. Hoe minder contact hij had met de buitenwereld,hoe vreemdere ideeën hij had. Maar nooit gedacht dat het zover ging komen ..... Wat de mensen in Dendermonde overkomen is, treft me, maar sta me toe ook in te zitten met de jongen, die ziek is, en zijn familie.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik zou dan denken aan de vrouw uit Scandinavië die als ik het goed begrijp ook de enige persoon moet zijn waarmee hij een "band" had. Maar... hij was daarvoor blijkbaar al bezig met zeer onfrisse gedachten jegens de mensheid als ik jouw post goed begrijp ... (het sadisme). De twee hebben daarin misschien mekaar gevonden...
Ik dacht eerst dat het simpeler was, maar dit lijkt me verschrikkelijk moeilijk.
Ik denk niet dat foilie-�*-deux tussen KDG en Elander mogelijk was, gezien ze mekaar nooit ontmoet hebben en er wellicht geen contact was voor de moorden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
e zou kunnen stellen dat die jongen dat al heel zijn leven voorbereidde (boeken over schizofrenie, etc.).
Maar ook binnen een waan kan je iets voorbereiden...
Anderzijds is de vraag waarom iemand die boeken leest? Interesse erin? Vrees er zelf aan te lijden? Misschien komt het ook voor in de familie ? (Wat zeker een ander licht zou werpen op de situatie) ....
Volgens HLN broedde hij al rond de puberteit moordplannen. Misschien wou hij zich bewust "gek" laten verklaren en las hij daarom boeken over schizofrenie. Maar een ex-klasgenote heeft gezegd dat hij overwoog om psychologie te gaan studeren, dus het kan inderdaad gewoon uit interesse zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Verdorie, puur door fascinatie en om het te weten zou ik het echt wel zelf willen onderzoeken en de rapporten willen inkijken. ?
Die gerechtspsychiaters dat hem toerekeningsvatbaar hebben verklaard, hebben wel vermeld dat hij "gestoord", "antisociaal" en "schizofrene trekken" heeft. In ieder geval niet 10/10 toerekeningsvatbaar volgens hen (als we met een schaal werken)
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
La France enmerde la flandre. Et si cela vous suffit pas, on peut toujours vous enculer nucléairement.
Taalfoutjes van onze 'Franstalige' vriend staan in het vet aangeduid.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden