Los bericht bekijken
Oud 12 april 2019, 16:21   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.693
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ben nu 2 keer bij een juwelier langs geweest. Nog niet voor een trouwring, maar voor een juweel dat ik wil laten ontwerpen. Soort amulet waarin een foto wordt geplaatst.

Het mag wat kosten, dus liefst in goud.
Het heeft een tijd geduurd voor ik een juwelier vond die aanbiedt wat ik zoek. Maar ik vond er 1 en ging persoonlijk langs.

Ik vroeg naar een link (internet) met meer info over wat ze aanbood, maar het werd enkel op papier uitgetekend binnen 1 minuut. Ze zei dat het stukje 5 gram goud bevatte, en ze wilde er 500 euro voor zonder de ketting. Moest die ook nog in goud, dan kwam het natuurlijk een pak duurder uit.

Nu check ik online de goudprijs, die bedraagt zo'n 40 euro per gram. Dan kost 5 gram - en dan hebben we het over 24 karaat puur goud - dus 200 euro. Wat zij aanbood was waarschijnlijk nog 18 karaat. Natuurlijk heeft de creatie van het juweel ook nog een prijs, en er zal BTW over betaald worden. Maar ik heb toch het gevoel dat ik opgelicht word vooral omdat ik niks zwart op wit krijg en omdat de eindprijs meer dan het dubbel is van de goudprijs.

Iemand een idee hoe ik het best aanpak, en niet opgelicht word?
Dat is spotgoedkoop.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden