Los bericht bekijken
Oud 6 november 2015, 20:44   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Nollen Bekijk bericht
Ge mist de essentie van het verschil tussen blanco en ongeldig denk ik.
De enige manier om politici te laten blijken dat het stilaan begint door te dringen bij de burgers dat "vrije verkiezingen" niets te maken heeft met democratie is "het verkiezen van leiders" te boycotten.
Als men blanco stemt laat men wel zijn ongenoegen blijken maar het is een "geldig uitgebrachte stem" die meetelt bv voor het bepalen va nde kiesdrempel van 5%. En dat is iets waar ik ook al zeker niets mee te maken wil hebben. Het enige dat rest, tenzij men de stemplicht aan zijn laars lapt, is ongeldig stemmen. En dat heeft men moeilijk gemaakt bij electronisch stemmen. En geloof maar dat dat niet toevallig is.
Ik denk toch dat de gevestigde politiekers meer "ongenoegen zien" als gij Blok of Commie stemt.

Afijn, ik blijf er bij: als iemand alleen daar maar over te zagen hebt, dan zal de rest wel dik in orde zijn ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline