Los bericht bekijken
Oud 11 juni 2018, 09:10   #4
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.638
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Ach, wees daar toch allemaal niet zo mee bezig witmans.
Denk aan je eigen, persoonlijke levensdoelen.
Daar gaat het om, witmans.
Doe je aan pensioensparen?
Hoe zit het met die promotie op het werk?
En waar ga je dit jaar op reis?
Heb je die boeddhistische tempels in Thailand al gezien?
Die zijn echt de moeite, witmans.
Jij ziet het misschien niet zo, maar voor sommigen is het transcendente doel, het de mens overstijgende streefdoel, de eenheid en het welzijn van de mensheid. De traditionele overmens, de aristocraat van inborst, is daar naar beginnen streven ipv naar andere transcendente gegeven. De rites zijn echter te onduidelijk, als ze er al zijn. Ik denk te weten uit wat ze bestaan maar ze worden niet meer gemeenschappelijk uitgevoerd of bepaald, wat de boel voor velen flink verzwaard en waardoor er amper nog van rituelen sprake is en ze nog weinig kracht geven. Op een onbepaald moment in het leven dient men zichzelf te overstijgen, door zichzelf te breken, zich doelen te stellen waarvan men denkt dat die bijdragen tot het hogere doel en daar dan alle energie in te steken.

Ik ben dan wel zo geen traditionele overmens gezien ik het ritueel nooit heb uitgevoerd maar ik vind het geen slecht streefdoel, de eenheid en vooruitgang van de mensheid. Vooral niet gezien materiële omstandigheden die evolutie bekrachtigen. Echter het dient op democratische en in min of meer beheersbaar tempo en op een beheersbare manier te gebeuren. Het openzetten van de Europese grenzen, miljoenen (die trouwens niet dat zelfde hogere doel nastreven) laten binnen wandelen terwijl half Europa daar niet moet van weten en met zichzelf worstelt, daar ben ik dan ook tegen. Ik denk niet dat dit bijdraagt tot het hogere doel en velen die het juiste hogere doel nastreven, zitten dus op een dwaalspoor.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 11 juni 2018 om 09:11.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden