Los bericht bekijken
Oud 27 november 2019, 14:48   #6
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het ligt er toch gewoon nogal dik op hé

NVA kiezers liggen hier niet wakker van, het is een ideaal onderwerp om CD&V aan zich te binden en druk te zetten op de fedreg vorming
Denk je ?

Ik heb spijtig genoeg een historie in mijn kennissenkring van zo'n late abortus. Dit was een abortus om medische redenen. De problematiek was dat er geen gat in het hart was. Bij een foetus is dat niet het geval, het komt slechts tot ontwikkeling bij een embryo. Het probleem werd vastgesteld bij tal van onderzoeken. Het kon nog zijn dat het hart van embryo gewoon wat laat was met zich te ontwikkelen. Als die ontwikkeling van het hart niet gebeurde zou het kind onmiddellijk bij de geboorte geopereerd dienen te worden, een levensverwachting van 2 jaar hebben gehad met talloze operaties. De reden dat de abortus zo laat gebeurde is omdat telkens er hoop was dat "volgende week" de onderzoeken misschien een positieve ontwikkeling van het hart van de embryo konden tonen.

De abortus werd uiteindelijk in Frankrijk uitgevoerd. In ons land diende er toentertijd een commissie over te beslissen waar meneer pastoor ook gehoord werd. Dit zou weer extra vertraging te weeg hebben. Meer vertraging en meer gedoe dan een abortus met een buitenlands team in een buitenlands ziekenhuis.

Het is erg maar het is praktijk dat onze artsen doorverwijzen naar buitenlands ziekenhuizen.

N-VA = Cvp².

Ze snappen blijkbaar niet dat ze door hun conservatieve houding, die geen oog heeft voor de evolutie van de geneeskunde, onze samenleving met extra kosten opzadelen. En dan maar zagen over wachtlijsten, te hoge uitgave in de gezondheid- en zorgsector en wat zijn "het profitariaat" noemen.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 27 november 2019 om 14:49.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden