Los bericht bekijken
Oud 24 maart 2020, 22:51   #241
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Of hoe je zaken ( bewust? ) fout voorstelt!
Stellen dat zelfbeschikkingsrecht niet slaat op verminking, al of niet met toestemming, betekent niet dat je voor " beperkt" zelfbeschikkingsrecht bent, maar wel dat je geen " denkoefeningen " houdt die gebakken lucht zijn.
Neeje want ik zie dat anders ... dat zei ik je al van in het begin

Zelfbeschikkingsrecht heeft geen grenzen : het houdt in de je je leven zelf moogt bepalen in alle aspecten

Ik hoop dat ge beseft dat er geen juridisch begrip bestaat in het Belgische recht en enkel inspiratie put uit internationale verdragen.
Da's wat men noemt een soort vanzelfsprekendheid, een grondrecht, een principe
Da's geen subjectief recht dat ergens in een boekske staat vermeld waar men spreekt in termen van eigenaar van een lichaam of zo

Van daar dat ik mag stellen dat ge dan zijt voor een soort beperking ervan als gij het niet absoluut ziet

Citaat:
U stelt gewoon dat u niets hard moet maken omdat het om een denkoefening gaat... tja, zo kun je jezelf uiteraard altijd gelijk geven.
De vraag _ zoals gewoonlijk _ is wat valt er hard te maken ?
Ik heb nauwelijks een bewering gedaan enkel gesteld dat ik vind dat zo'n ingreep logischerwijs mogelijk moet zijn onder dat principe

Het ben jij die een hoop blahblah hebt opgeworpen die achteraf niet consistent bleken, niet hard gemaakt werden en totaal niet relevant waren
Telke male kwam het neer op dwang of een eigenzinnige definitie die ernaar verwees

Citaat:
Wie omwille van zelfverminking in een ziekenhuis belandt, komt daar niet terecht omwille van een krasje. Waarom altijd van die zijsporen die nergens mee verbonden zijn? Wanneer dit onder " zelfbeschikkingsrecht" zou vallen, zou er niet eens een artikel aan gewijd worden.
Dus ge zegt in feite : ja dat klopt iedereen gebruikt dat woordje in een licht andere betekenis maar alleen alice weet de perfecte invulling ervan ?

Citaat:
Uw aannames zijn regelrecht bizar, gaande van " moeten we met zelfbeschikkingsrecht in het achterhoofd vrouwen besnijdenissen wel verbieden" tot " ja maar kijk eens, bij extreme SM vinden vrouwen het best lekker" en dan spreekt u me aan op fouten in redeneren? Really dude?
Ik zie daar niet veel bizars aan
De ene doet het omwille van dat het lekker is de andere doet het omdat hij/zij zichzelf wilt straffen, nog een ander doet het omdat hij/zij vindt dat het mooi is of wat dan ook
De reden mag net niet van tel zijn bij zelfbeschikkingsrecht ...mensen hoeven zich niet te verantwoorden

De enige zaak die hier van tel zou moeten zijn is : is dat wat die persoon werkelijk wou of is hier sprake van dwang
Zelfs uw psychologische problemen zijn niet echt van tel want zoiets kan je ook stellen van iemand die niet kan leven met zijn/haar geslacht en dat wilt gewijzigd zien
En ik ben daar niet allen in : ook de wet ziet dat zo
Het is niet strafbaar dat ge een blik spijkers wilt verorberen, het is zelfs niet strafbaar om e meest onomkeerbare handeling te stellen : zelfmoord

Alleen...en dat geldt voor zowat alle randgevallen gaat de maatschappij zich extra willen verzekeren of het echt wel een zaak is van vrije wil voordat een derde wordt aangesteld om aan die wens te voldoen

Ten slot :
Ik ben helemaal niet gewonnen voor vrouwenbesnijdenis noch als louter actie en zeker niet als cultureel gebruik/ritueel .. dat moet uiteraard ronduit strafbaar zijn en blijven
En ik ben helemaal niet tegen een aparte wet om dat verwerpelijk gebruik beter te kunnen sanctioneren
Maar laat het dan ook 100% duidelijk zijn
Daar schiet die wet schromelijk in te kort...die maakt geen enkel gewag van dat phenomeen vrouwenbesnijdenis
Ze is tevens zo vaag dat je het quasi op alles kan toepassen bij ontbreken van een juridische definitie voor verminking.
Vormt ook enkel een beperking op voor vrouwen die er niet is voor mannen.
etc...

allez hou je goed ...'k ben weer naar de zoveelste corona-draad

Laatst gewijzigd door praha : 24 maart 2020 om 22:52.
praha is offline   Met citaat antwoorden