Los bericht bekijken
Oud 29 november 2021, 07:59   #220
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het zionistisch fanatisme heeft in Palestina voor heel wat problemen gezorgd en blijft dat bijna ononderbroken doen. Het getuigt van weinig inzicht in de geschiedenis om de verdrukking van de Palestijnen goed te praten met een verwijzing naar de moeilijke situatie van de Joden in bijvoorbeeld het middeleeuws Europa.

Als u het over Jezus hebt, dan wil ik u herinneren aan Zijn woorden: "Mijn Rijk is niet van deze wereld". In Hem vindt u dan ook geen voorstander van de zionistische staat Israël.
Het Zionisme is er niet vanzelf gekomen. Het is het uiteindelijk gevolg van bijna tweeduizend jaar discrimineren en vervolgen van het Judaïsme door het Christendom. Het Christendom, zowel het Katholicisme als bepaalde takken van het Protestantisme, hebben door die eeuwenlange onverdraagzaamheid het bedje gespreid voor de uiteindelijke Endlösung. Een eerlijke Christen weet dat ook. Ik wil u er op wijzen dat overigens door uw Katholieke kerk in de tweede helft van de vorige eeuw erkend werd dat ze zwaar in de fout waren gegaan. In de Sint Goedele kathedraal in Brussel werd trouwens door kardinaal Suenens een gedenkplaat daaromtrent aangebracht.
Het is duidelijk dat u het daar niet mee eens bent. U behoort blijkbaar tot een bijzondere strekking binnen de RKK die het best kan omschreven worden als reactionair ultramontaans en antisemitisch.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden