Los bericht bekijken
Oud 20 juni 2010, 15:50   #92
vavli
Parlementslid
 
vavli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 1.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Er zijn blijkbaar te veel meningsverschillen om tot een gezamenlijk besluit te komen ... maar naar mijn mening moet de spa-rood en pvda+ dringend eens een diep gesprek voeren over een eventuele samenwerking , ze hebben veel kans om een paar verkozenen te halen als ze er een sterke campagne aan koppelen. Ze moeten het inzicht van de meerderheid respecteren en deze meerderheid zijn hun kiezers ... hun kiezers snakken naar een linkse verkozene en de enige weg om dat te bereiken is samenwerking . Hoe lang gaan ze nog roepen " volgende keer " valse hoop doet niet leven maar afhaken.

Ik denk dat de inhoudelijke meningsverschillen heel goed meevallen: zowel sp.arood als PVDA zetten dezelfde thema's op de agenda: een miljonairstaks, afschaffing van de notionele aftrek, belasting op de superwinsten van electrabel, aanpak fiscale fraude, het kiwi-model, ... daar zijn we het allemaal over eens. Dé kwestie is : electorale samenwerking kan pas mogelijk zijn als sp.a rood bereid is tot een coalitie los van de sp.a, maar dat zou een breuk met de sp.a betekenen... als ik het interview met Erik De Bruyn lees op de website van Vonk wordt zoiets in de toekomst misschien toch mogelijk want hij geeft aan dat je wel een, twee keer kan deelnemen vanop een onverkiesbare plaats maar een derde keer ... Dus wie weet ?
__________________

vavli is offline   Met citaat antwoorden