Discussie: Tot zover Europa
Los bericht bekijken
Oud 21 maart 2020, 05:53   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ik verbaas mij er wel over dat de Chinezen in 10 dagen 2 hospitaals hebben gebouwd speciaal voor coronapatiënten en dat dit nergens is nagevolgd.
Dat is propaganda geweest. Haalt niks uit. Als je de epidemie laat doen, dan heb je op een zeker ogenblik (binnen een maand of zo) een paar procent van de bevolking die intensive care nodig heeft. Geen enkel "bijbouwen" kan op een paar weken tijd zoveel intensive care bedden installeren. In Nederland zouden dat er zoiets van 200 000 of zo moeten zijn als het 1% is.
Dat is niet haalbaar.

Dus wat de zorgensector ook doet, dat is een druppel op een hete plaat. Dit moet men thuis uitzweten, en overleven of doodgaan. Die paar mensen die naar intensive care kunnen gaan, zullen een piepkleine fractie zijn van die die het nodig hebben. Ideaal gezien besmet je jezelf zo snel mogelijk, zodat je nog kan gebruik maken van die paar bedden die ter beschikking zijn als het fout gaat OF ga je in afzondering, met de hoop dat de rest van de bevolking ziek en immuun wordt.

Nederland gaat zogezegd voor herd immunity (ttz, de epidemie laten doen). Ik denk dat ze gelijk hebben. Maar je moet dan wel aannemen wat de gevolgen zijn: binnen een maand 1 miljoen Nederlanders dood, en de ziekenzorg die "onbestaande" is. Maar binnen twee maanden zijn jullie in Nederland alive and kicking en is dat corona avontuur voor jullie achter de rug. Dat is de keuze die men ginder gemaakt heeft heb ik begrepen. Ik denk dat het de juiste is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 maart 2020 om 05:57.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden