Los bericht bekijken
Oud 4 maart 2019, 15:36   #24
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Nederland is van z'n geloof gevallen, dankzij argwaan ten opzichte van Frankrijk, Nederland koopt aandelen in de Holding Air France-KLM (ze hadden al aandelen KLM) om zo op meer gelijke voet met Frankrijk te gaan.
Nederlanders en Fransen in één onderneming kan botsen, als buur van beiden, hebben Belgen waarschijnlijk wel een beeld waar wij botsen. Cultureel botsen weleens, we delen allicht arrogantie, maar laat dat nu net niet binden.
Deze aankoop is mijns inziens meer om het belang van Schiphol te onderstrepen voor Nederland, dus geen vluchten van Schiphol naar Charles de Gaulle.
Echter luchtvaarteconomen waarschuwden ook, dat wanneer aandeelhouder Nederlander zoiets vetot, dan zijn ze nationalistisch bezig en niet voor de hele onderneming; doen ze het niet, dan hebben het hele land, nu ja, in ieder geval de Tweede Kamer op hun dak.
ja dit is op zich wel een trendbreuk in het beleid. Conceptueel zie ik wel enige haken en ogen, maar ik begrijp de gedachte. En eigenlijk ben ik wel blij met dit ' statement '.

Overigens dacht ik eerder dat die Ben Smith zou vastlopen op de loopgraven van de Franse vakbonden, eerder dan tegen de Nederlandse overheid. Aangezien het angelsaksische denken ons beter ligt dan de Fransen. Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom hij zn teen stoot aan déze steen. wat zit daar achter?
Hollander is offline   Met citaat antwoorden