Los bericht bekijken
Oud 21 mei 2019, 08:59   #4
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De VRT draait op het ogenblik overuren om dat te doen.

Vandaag in Zinzen en Van Cauwelaert was het ook weer prijs. 3/4 Van de uitzending ging over hoe slecht het VB wel is.
Op zeker ogenblik ging het over de aantrekkingskracht van het VB bij de jongeren.
Van Cauwelaert antwoordde daarop: '' Ik zeg het niet graag maar zo begon het ook in de jaren '30. Waarop Zinzen inpikte en zei: '' En hier schieten scholen te kort in hun taak, ze moeten die jongeren meer wijzen op de ranzigheid van het VB.''
En uiteraard trokken ze ook de link tussen het schandaal in Oostenrijk en het VB.

En de VRT durft zich dan nog uitgeven als NEUTRALE openbare zender !
Ik heb Zinzen en Van Cauwelaert niet bekeken. Ik twijfel of hun boodschap bij hun doelpubliek raakt. Mocht dat al zo wezen, dan is dat extra promo voor het Vlaams Belang.

In 2004 is het Vlaams Belang dankzij de VRT met medewerking van de toenmalig heersende politieke klasse de grootste Vlaamse politieke partij geworden.

De kiezer kiest voor de underdog. Bart De Wever heeft het Vlaams Belang stemmen afgesnoept door zich als Calimero te profileren. Dat kan hij nu moeilijker waarmaken.
__________________
ViveLaBelgique is offline