Los bericht bekijken
Oud 13 juli 2019, 10:56   #8
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
https://www.csmonitor.com/USA/Politi...ouse-Democrats

Vier progressieve congresleden kregen publiekelijk de mantel uitgeveegd van parlementvoorzitster Nancy Pelosi. De reden zou een intern dispuut zijn over de te volgen strategie naar de komende presidentsverkiezingen.

Politici zoals de flamboyante Alexandra Ocasio-Cortez hebben nog al wat volgers op sociale media waarin hun meer gematigde partijleden zwaar op de korrel worden genomen. Pelosi vind het dan ook onwijs dat zulke dingen publiekelijk worden uitgevochten en roept op om niet in verdeelde slagorde naar de verkiezingen te gaan.

Ocasio-Cortez van haar kant en met haar haar "volgelingen" vinden de sneer van Pelosi dan weer paternalistisch (maternalistisch?) en zelfs een zweem van racisme hebben aangezien de dissidente politicas een immigratie-achtergrond hebben. Het gaat concreet om Ocasio-Cortez, Ilhan Omar en Rashida Tlaib.

Enigszins ironisch dat uitgerekend Trump Pelosi ter hulp schiet en de aantijgingen van Ocasio-Cortez & Co respectloos vindt.

https://www.politico.com/story/2019/...cortez-1413416
Voor wat ik de Amerikanen ken hebben de democraten een groot probleem. Zwarten en gekleurde gaan niet op een progressieve stemmen—wel op een Pelosi of Biden. Van dergelijke old fashion kandidaten gruwen de voornamelijke blanke progressieven weer van.

Ocasio Cortez vind ik apart geval. Zo snel faam en aandacht trekken. Dit gaat te goed lijkt mij. Ze is bezig een mijnenveld voor de democraten aan te leggen. Progressief, moslim, illegaal en zwart bekt lekker voor de buitenkant maar krijg je nooit samen in 1 kooi, lijkt mij.

Ik heb al eerder voorspeld dat deze groepen elkaar in haren gaan vliegen. Ook dat 'Make' nieuws CNN weer het voortouw gaat nemen om een kandidaat te pushen met een kleur en waarschijnlijk een gay als vice president gaat pushen—om het plaatje compleet te maken. Of dit laatste gaat lukken is een 2e natuurlijk.

Nu denk ik wel als Biden het niet wordt de herverkiezing voor Trump verzegeld is. Dat weet Trump als geen ander neem ik aan en zal daarom sleept Joe blijven pushen. Net zo lang dat mensen er echt ingaan geloven en het openbaar voor de camera gaan zeggen—exit Biden.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 13 juli 2019 om 11:07.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden