Los bericht bekijken
Oud 1 maart 2011, 16:54   #1229
JurgenD
Staatssecretaris
 
JurgenD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2003
Berichten: 2.954
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WPWW Bekijk bericht
Ach, mij hebben ze ook liggen.
Ik had een woonst gevonden boven een cafe, waar de kamers er boven elk apart geregistreerd stonden. 't Grote probleem was, dat de post van alle bewoners, in het cafe terecht kwam, waar er niemand aan kon.
Na 10 mnd daar te wonen, sluit t cafe zn deuren. Dus, ja, kon er ook echt niemand meer aan z'n post. Ik heb hierdoor zware problemen gehad met de RVA, daar dan. na nog eens 4 maanden werd de verwarming ed ook afgesloten(de cafeuitbater betaalde niets meer), dus ja, zocht ik naar degene van wie t pand was. Die wouden niks ondernemen, dus ben ik, na nog eens enkele maanden sukkelen en zoeken,kunnen verhuizen naar Gent.
Mijn laatste bezoek aan de RVA was in maart, ik was dan gezegd dat ik een trajectbegeleiding moest starten bij de VDAB. Dus ik gana aankloppen bij de VDAB, mijn situatie uitgelegd. Die mensen vonden het belangrijker, dat ik eerst een fatsoenijke woonst vond, dus ja, die gezocht en gevonden.
Na zo'n kleine 3 maanden in een stad te wonen die ik alleen maar van uit te gaan ken, krijg ik een oproepbrief van de RVA. Ik meld me aan met heel m'n handeltje sollicitatiebewijzen etc, maar wordt geschorst. Dit van eind november 2010 tem einde maart 2011.
Ik heb de beslissing aangevochten, maar mijn uitbetalingsinstelling vond dat de RVA gelijk had. WTF? Ik heb geen diploma, geen rijbewijs, geen 'jongere' meer, maar nog jong genoeg, he, ik zit nog in de fleur van m'n leven met m'n 30j, maar toch, ook al kom ik goed voor de dag op gesprekken, er is IETS (en ik weet niet wat) waardoor ze me zelden aannemen.
Maar goed, beslissing aangevochten, verloren, ik dus naar het OCMW. Daar krijg ik te horen dat ze me niet kunnen uitbetalen tot ik mijn status van alleenstaande in samenwondende verander.
WTF? Blijkbaar is het huis waar ik woon, op het zelfde principe als m'n vorige woonst, niet onderverdeeld, zoals de vorige woonst. Dat, terwijl de huisbaas gezegd had van wel.
Dus, nu zit ik héél diep in de penarie, gewoon omdat de RVA even besliste van 'goh, pff, 20 sollicitatiebewijzen voor 3 maand is niet voldoende... Volgende!'
Er zijn nog appartementsgebouwen die kamers verhuren, gemeenschappelijke keuken, douche en toilet. En het zijn
losse woonsten.

Jij woont niet samen met die andere mensen, want je kent ze niet en hebt geen relatie. Als je kunt aantonen dat er meerdere huurcontracten zijn,
dan zou ik toch mijn registratie laten als alleenstaande en de RVA voor de rechter brengen.

De lol met de RVA is hetvolgende. De uitbetalingen gebeuren via de federale staat. Als ze je schorsen, vlieg je op het OCMW, want je moet toch kunnen overleven. En dat geld komt volledig of gedeeltelijk van de kas van Stad Gent, in Uw geval.

DUs uiteindelijk zijn de mensen de dupe van de spelletjes van de RVA. En doordat je door de werkende mens gezien wordt als profiteur, door de vakbonden ben je ook niemendal (want ze komen niet op voor de rechten van de werklozen, alleen voor de werkenden) en de staat, die zal je wel een aalmoes geven van 10 euro meer, om dan jaren lang te zeggen, wij hebben Uw dop toch opgetrokken en die is gekoppeld aan de index ?!

Men vergeet dat men met deze spelletjes het leven van mensen zuur maakt, ze zelfs drijft tot wanhoop en wanhoopsdaden ! Of zijn ze verwondert dat mensen depressief worden, de moed verloren hebben.

Ze sturen de mensen naar trajectbegeleidingen en opleidingen die meer geld kosten om ze te onderhouden dan dat ze iets opbrengen. En ze geven werkgevers aanmoedigingspremies voor langdurig werklozen, terwijl ze zo wel een stempel drukken op jou van, 't is maar nen halve, halve prijs !

Ze hebben geen visie in het aanpakken van de werklozen. Mensen die zelf nooit werkloos zijn geweest, of jaren het moeten doen met een zevenhonderd euro nemen belissingen en wuiven alle signalen, motivatie en ervaringen van de mensen weg die het beleeft hebben.

Het is een van de grootste verworvenheden dat een mens groot maakt. Het heet empathie. Voelen hoe die ander zich voelt, zich in de plaatst stellen van die ander. Die ministers zouden ook best maar eens aan zevenhonderd euro per maand, een paar maand eens leven (zonder aan hun vette spaarboek te komen). Dan zouden ze vlug beseffen, zo kan het niet.

En wat solliciteren betreft. Normaals zou er gratis openbaar vervoer zijn voor werklozen, dan zouden ze nog veel kunnen solliciteren. Maar ze kunnen niet genieten van een sociaal abonnement, enkel kunnen ze eerst eens naar de VDAB winkel gaan voor een treinticket van één euro, gaan solliciteren, en dan weer naar het VDAB winkeltje voor het aan te tonen.
De bus in volle pot natuurlijk, tenzij je een jaarabonnement afdokt, dan kun je genieten van voordeeltarief. Maar toch weer dokken van dat leefloon.
Wat een cirque.

De enige oplossing met werklozen is gewoon de mensen een leefloon uitkeren via een FEDERALE DIENST, dit wat een basis leefloon is volgens de grondwet. Minimale eisen dienen worden te voldaan en schorsing daarvan onmogelijk te zijn als men Belg is en voldoet aan de financiële nood.

En daarboven, zou de RVA een 100 euro moeten geven om te solliciteren. En de werkloze zou dat ook moeten aantonen dat hij dat budget gebruikt heeft. En dat is schorsbaar.


Dat is de budgetaire oplossing in de ganse zaak.

Maar nu schorst men het geld om te leven van de mensen en dat is wraakroepend. Het is een wet van bijna het ontstaan van België dat belgen recht hebben op leefloon als ze in de puree zitten. Nu is het al zo dat ze mensen ZONDER GELD kunnen zetten, als het OCMW nog eens onnozel doet.

Men moet die uitkering splitsen in een gedeelte om te leven, een gedeelte om effectief te solliciteren. Want bepaalde mensen MOETEN zelfs gaan solliciteren met hun leefloon, en daarvoor dient het leefloon niet. Dat dient om te leven.


En wat de RVA betreft, troost je, als de N-VA zijn wil kan doordrukken, datn zijn binnenkort veel ambtenaren van de RVA Uw collega's. DAn kunnen ze het ook eens voelen aan den lijve, en zullen ze beseffen dat ze niet op de werklosen moeten kakken maar dat ze de politiek moeten laten bijsturen.
Want zo kan het niet meer verder voor veel werklozen. Ze kunnen met de uitkering zelfs al niet meer voorzien in normaal levensonderhoud. En ze dwingen ze nog tot meer schulden in hun onredelijkheden.

De RVA is net zo redelijk en kortzichtig als de Spaanse inquisitie.
En ik raad Jou aan, als je naar die mannen gaat, knik altijd 'ja', want ze luisteren toch niet. En als ze het doen, zullen ze je toch bij je pietje (voor de dames: poesje) pakken.

En die luie vakbonden zouden best maar eens opkomen voor het stijgend aantal werklozen in plaats van steeds kruimels van tafel op te nemen.

Die mannen doen NIKS voor de werklozen de laatste tijd. Behalve 10 euro meer vragen voor de uitkering, wat een schande. 10 euro. Ze denken zeker dat dat genoeg is ! De koopkracht is al 13% (of meer ?) gezakt. Da's al 100 euro minder koopkracht. En de energieprijzen stijgen nog meer, want werklozen krijgen GEEN sociaal tarief. Alleen leefloners krijgen dat.

Die politiekers zijn echt zwevers. 10 euro, een schande !
Dat ze 't in hun dik gat steken. (Vlaamse spreuk vertaald, ze kunnen de pot op)

Laatst gewijzigd door JurgenD : 1 maart 2011 om 17:22.
JurgenD is offline   Met citaat antwoorden